مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

آخرین وضعیت به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی در پایتخت

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران آخرین وضعیت ورود تجهیزات آتش‌نشانی به کشور را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی در پایتخت

قدرت‌الله محمدی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه سال گذشته صد درصد برنامه‌ها در حوزه خرید تجهیزات آتش‌نشانی تحقق پیدا کرد، گفت: «بخشی از تجهیزات خریداری شده به کشور آمده و برخی در مرحله ورود به کشور است، در سال 1402 هم با افزایش اعتبارات، خرید تجهیزات مناقصه‌های لازم درحال انجام است تا تجهیزاتی که مورد نیاز آتش‌نشانی است خریداری شود.»

وی ادامه داد: «تجهیزات خریداری شده، شامل خودروهای آتش‌نشانی، بیل مکانیکی، نردبان و تجهیزات و ابزارآلات خرد، البسه مورد نیاز نیروهای آتش‌نشانی و... است که بر اساس زمان‌بندی انجام شده وارد چرخه عملیاتی می‌شود.»

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درخصوص حوادث آتش‌سوزی اخیر در بازار بزرگ تهران که آتش‌نشانی به آنها چندین اخطار هم داده بود، گفت:‌ «بررسی «لایحه اصلاحیه مصوبه توسعه و بهبود خدمات ایمنی و آتش‌نشانی» در همین راستاست که ضمانت اجرایی این اخطارها را بیشتر کند و شهرداران مناطق و نواحی دست به دست هم بدهند.»

محمدی تاکید کرد: «سایر ارگان‌ها و نهادها هم در این حوزه مسئولیت دارند. ما قوانین خودمان را تصویب می‌کنیم ولی اینکه وزارت صمت و اتحادیه‌ها چه نقشی دارند، باید مشخص شود. برای ساماندهی موضوع ایمنی، اصناف، وزارت کار، میراث فرهنگی و اوقاف همه باید پای کار بیایند و دخیل هستند و فقط آتش‌نشانی مسئول تامین ایمنی نیست و اگر همه ارکان مسئولیتی باید به وظایف خود عمل کنند بسیاری از مسائل حل می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار