نیمه‌نمایی فوتبال نوجوانان آسیا؛

مصاف حساس‌ نوجوانان فوتبال ‌ایران - ژاپن‌؛ پنج‌شنبه

تهران (پانا) - دور نیمه نهایی نوزدهمین دوره فوتبال نوجوانان کمتر از ۱۷ سال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در تایلند فردا برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۲۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مصاف حساس‌ نوجوانان فوتبال ‌ایران - ژاپن‌؛ پنج‌شنبه

‌به گزارش‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا، در این رقابت‌ها ۱۶ تیم حضور دارند که در ۴ گروه ۴ تیمی رقابت کردند و از هر گروه دو تیم به دور یک چهارم نهایی راه یافتند. از این دوره با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به جای کمتر از ۱۶ سال، شرایط سنی تیم‌ها به کمتر از ۱۷ سال تغییر کرده است. ابتدا کشور بحرین به عنوان میزبان معرفی شد، اما پس از انصراف بحرینی‌ها، تایلند به عنوان میزبان جدید معرفی شد. مسابقات در ۴ شهر تایلند برگزار می‌شود. ۴ تیم برتر مسابقات (ایران، ژاپن، کره جنوبی و ازبکستان) به جام جهانی نوجوانان ۲۰۲۳ که احتمالا در پرو برگزار می‌شود، راه یافتند.

نتایج و برنامه ادامه مسابقات به این شرح است:

نتایج ادامه دور یک چهارم نهایی:

تایلند ۱ - ۴ کره جنوبی

ژاپن ۳ - ۱ استرالیا

‌عربستان ۰ - ۲ ازبکستان

برنامه دور نیمه نهایی - پنج‌شنبه ۸ تیر:

ایران - ژاپن (قهرمان دوره قبل) (ساعت ۱۳:۳۰ - استادیوم تاماسات - شهر پاتوم تانی)

تیم ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه دو، ۶ - ۱ تیم افغانستان را درهم کوبید و برابر تیم قطر با تساوی بدون گل متوقف شد و با ۲ گل تیم کره جنوبی را شکست داد و با ۷ امتیاز به عنوان تیم نخست صعود کرد. تیم ایران در دور یک چهارم نهایی پس از تساوی بدون گل با یمن در ضربات پنالتی ۴ - ۲ برنده شد. تیم نوجوانان ایران در دور مقدماتی نیز در گروه ۹ که در بیشکک قرقیزستان برگزار شد، با ۳ گل تیم لائوس، با ۴ گل تیم قرقیزستان و ۱۱ - ۱ تیم هنگ کنگ را شکست داد و با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرد.

کره جنوبی - ازبکستان

در جدول گلزنان، کیم میونگ جون و یون دو یونگ از کره جنوبی با ۴ گل صدرنشین مشترکم هستند و کوهی موچیزوکی، یوتاکا میچیواکی و گاکو ناواتا از ژاپن، نستوری ایرانکوندا از استرالیا و وانگ یو دونگ از چین با ۳ گل به طور مشترک در رده دوم قرار گرفتند.

در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها ۴۴ تیم حضور یافتند و ۳ تیم کره شمالی، ماکائو و پاکستان (به علت محرومیت) حاضر نشدند. تیم‌ها در ۱۰ گروه ۵ و ۴ تیمی به رقابت پرداختند و تیم‌های برتر و ۶ تیم برتر دوم گروه‌ها به مرحله نهایی راه یافتند.

در دوره قبل در سال ۲۰۱۸ تیم‌های ژاپن و تاجیکستان اول و دوم شدند و تیم‌های استرالیا و کره جنوبی در رده سوم مشترک قرار گرفتند.

در تاریخ فوتبال نوجوانان آسیا، تیم ژاپن با ۳ قهرمانی، یک نایب قهرمانی و سومی رکورد‌دار است و تیم‌های کره شمالی با ۲ قهرمانی و نایب قهرمانی و یک سومی دوم و کره جنوبی با ۲ قهرمانی و نایب قهرمانی سوم هستند. تیم‌های چین، عربستان و عمان ۲ بار و تیم‌های قطر، ایران، تایلند، ازبکستان و عراق یک بار قهرمان شده اند. مسابقات در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع بیماری کرونا برگزار نشد.

تیم نوجوانان ایران تا سال ۱۹۹۴ و نیز سال ۲۰۰۲ در این رقابت‌ها حضور نداشت و در سال‌های ۱۹۹۶، ۱۹۹۸، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ از دور گروهی حذف شد، در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ در یک چهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت و در سال‌های ۲۰۰۴ چهارم، ۲۰۱۲ سوم، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۶ نایب قهرمان، ۲۰۰۸ قهرمان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار