رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش فارس:

طرح تولیدی کردن هنرستان‌ها در استان فارس محقق می‌شود

شیراز (پانا) - رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت در راستای تحقق تبصره ۷۵ هنرستان‌ها، طرح تولیدی کردن هنرستان‌های استان در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح تولیدی کردن هنرستان‌ها در استان فارس محقق می‌شود

یحیی علیرضا‌پور در نشست مشترک با روسای ادارات آموزش و پرورش دارای هنرستان کشاورزی و مدیران این هنرستان‌ها در شیراز، اظهار کرد: توسعه آموزش‌های کشاورزی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی افزود: با توجه به پتانسیل مطلوب استان در بخش کشاورزی، آموزش و پرورش از طریق هنرستان‌های کشاورزی، آموزش‌های تخصصی را به جوانان مشتاق حوزه کشاورزی ارائه می‌کند.

علیرضاپور تصریح کرد: با وجود منابع ارزشمند نیروی انسانی، آب و زمین مناسب، تجهیزات و ادوات کشاورزی در سطح استان، توسعه کمی هنرجویان رشته‌های کشاورزی امری ضروری است.

وی بر ارتقای کیفیت آموزشی هنرستان ها تاکید و عنوان کرد: یکی از نیازهای امروز بخش فنی حرفه‌ای، جوان سازی نیروی انسانی در رشته های فنی و حرفه ای است، بنابراین در این راستا هنرستان ها در اولویت قرار می گیرند.

رئیس اداره فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس، خاطرنشان کرد: تناسب سازی رشته های هنرستانی با نیازهای روز جامعه مهمترین موضوعی است که باید به آن بپردازیم.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق تبصره ۷۵ هنرستان ها، طرح تولیدی کردن هنرستان‌های استان در دستور کار ما قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز در سخنان کوتاهی، ایجاد رشته‌های هنرستانی مرتبط با زیست بوم را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست.

فرشید قاسمی افزود: کشاورزی یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصادی است، به همین دلیل سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار