عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد

توسعه صنعت ساختمان‌سازی در گروه ارتقای محتوای درسی هنرستان‌ها

تهران (پانا) - عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران معتقد است که توسعه صنعت ساختمان‌سازی در ایران با کمک فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای اتفاق می‌افتد که به لحاظ محتوایی و در بعد تجهیزات به‌روز شده باشند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
توسعه صنعت ساختمان‌سازی در گروه ارتقای محتوای درسی هنرستان‌ها

محمدعلی ربانی، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وضعیت کیفی ساختمان‌سازی در ایران گفت: «کیفیت ساختمان در ایران ممکن است در برخی موارد پایین باشد و نسبت به کشورهای دیگر که قوانین ساختمانی و اجرای آن‌ها بهتر است، ضعیف‌تر باشد، اما عمر ساختمان‌ها در کشورهای مختلف بستگی به مشخصات ساختمان، نظارت، نگهداری و تعمیرات آن دارد و موارد این‌چنینی بر عمر ساختمان اثر دارند.»

معیار عمر ساختمان در کشورهای مختلف چیست؟

ربانی عنوان کرد: «به‌طورکلی معیار عمر ساختمان‌ها در کشورهای مختلف، متفاوت است و به عوامل زیادی مانند شرایط اقلیمی، استانداردهای ساختمانی، محیط ساخت‌وساز در کشور و ... بستگی دارد. بااین‌حال، پایین بودن عمر ساختمان‌ها در کشورهایی مانند ایران باعث شده تا نیاز به توجه بیشتر به کیفیت ساخت و نظارت صحیح بر ساختمان‌ها و همچنین تمرکز بر طرح و ساخت ساختمان‌های باکیفیت برای جلوگیری از کمبود مسکن در آینده احساس شود.»

ربانی درباره اهمیت گسترش رشته‌های ساختمانی در نظام آموزشی گفت: «با توجه به نیازهای بازار کار و تنوع رشته‌های مرتبط با صنعت ساختمان، توسعه رشته‌های ساختمانی می‌تواند موجب رونق صنعت ساختمان و ایجاد فرصت‌های شغلی مؤثر در این حوزه باشد. به‌علاوه، بهبود کیفیت آموزش در این رشته‌ها می‌تواند باعث افزایش عملکرد و عمر مفید ساختمان‌ها و ارتقای زیرساخت‌های شهری و شهرسازی شود.»

وی افزود: «به دلیل مهم بودن ساختمان برای زندگی مردم، تمرکز بر توسعه رشته‌های ساختمانی در نظام آموزشی می‌تواند بهبود وضعیت صنعت ساختمان و زیرساخت‌های شهری را در کشور ایران به همراه داشته باشد.»

توسعه صنعت ساختمان‌سازی در گرو تربیت نیروی انسانی متخصص است

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران عنوان کرد: «راهکار توسعه و به‌روزرسانی صنعت ساختمان‌سازی در تربیت نیروی انسانی متخصص است. در بخش ساخت‌وساز، نیروهای متخصص مانند مهندسان، مجریان پروژه و نقشه‌برداران بسیار مهم هستند. باوجود بهترین تکنولوژی‌ها، نبود متخصص در هر سطحی از صنعت ساختمان‌سازی مشکلات زیادی به همراه دارد.»

وی افزود: «هنرستان‌هایی که چنین رشته‌هایی را ارائه می‌کنند باید به لحاظ محتوایی به‌روز شوند تا از صنعت روز عقب نمانند و فارغ‌التحصیلان این مراکز بتوانند با ورود به بازار کار به توسعه صنعت ساختمان‌سازی کمک کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار