خودنمایی «خودروهایی که جهان را ساختند» در شبکه چهار

تهران (پانا) - مستند چهار قسمتی «خودروهایی که جهان را ساختند» با گویندگی 11 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
خودنمایی «خودروهایی که جهان را ساختند» در شبکه چهار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ این مستند در گونه تاریخی، محصول کشور آمریکا در سال 2020 و قرار است از شبکه چهار سیما پخش شود.

مدیر دوبله این مستند داود نماینده است که به همراه محمد بهاریان، علی بیگ محمدی، محمد تنهایی، مونا خجسته، شهریار ربانی، اشرف زمان مقدم، ابوالفضل شاه بهرامی، نسرین کوچک خانی، علیرضا ناصحی، داود نماینده و حسین نورعلی این کار را دوبله کرده اند.

این مستند به بررسی تاریخچه شکل‌گیری صنعت خودروسازی از اواخر قرن نوزدهم تا دوران معاصر، از تلاش‌های افرادی چون کارل بنز، گوتلیب دایملر و فردیناند پورشه در آلمان، رولز و رویس و بنتلی در انگلستان، هنری فورد در آمریکا و تویوتا و هوندا در ژاپن پرداخته است.

این مجموعه به صورت نیمه داستانی و مستند بازسازی‌شده، ساخته شده و همین باعث شده تا اتفاقات تاریخی صنعت خودروسازی برای بیننده کاملا ملموس شود.

در کنار این رویکردِ قصه‌گو، گفتگو با کارشناسان تاریخ صنعت خودرو و صحبت‌های راوی هم اطلاعات تکمیلی مورد نیاز را به مخاطب منتقل می‌کند. در مجموع، با اثری دیدنی طرف هستیم که مانند یک اثر داستانی، بیننده را با خود همراه می‌سازد و به ویژه می‌تواند برای علاقه مندان به خودرو بسیار جذاب باشد.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل و شبکه‌ی چهار سیما، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص (مشخص شدن شبکه ی پخش کننده)، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی چهار سیما، برای مخاطبان پخش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار