رئیس سازمان دانش‌آموزی استان کرمان:

اعضای سازمان دانش آموزی باید احیاگر فرهنگ اهل‌بیت باشند

کرمان(پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان کرمان گفت هیات رئیسه مجمع اعضا و مربیان استان کرمان در نماز جماعت و مراسم شهادت امام جواد(ع) شرکت کرده و به عنوان سفیران احیاگر فرهنگ اهل‌بیت در شهرستان‌ها و مناطق انجام وظیفه خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اعضای سازمان دانش آموزی باید احیاگر فرهنگ اهل‌بیت باشند

با توجه به هجوم فرهنگ بیگانه در جامعه و تبلیغات گسترده جهت اشاعه فرهنگ غرب ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان با تعالیم دینی دوچندان شده است. چرا که تنها راه ایمنی در برابر این تهاجم فرهنگی، پناه بردن به آغوش اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است که معرفت نسبت به آن موجب پرورش روحیه‌ ایثار، فداکاری، عزت نفس و ... می‌شود. در این میان سازمان دانش آموزی به عنوان مکانی امن می‌تواند پل ارتباطی مهمی میان کودکان و نوجوانان با دین باشد.

محمود رجبی پور؛ رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان گفت: «در اهمیت نقش سازمان دانش آموزی همین بس که بعد از خانواده مهمترین کانونی است که ارزش‌ها، الگوها و هنجارها را در میان فرزندانمان شکل می‌دهد و اعضای سازمان دانش آموزی باید احیاگر فرهنگ اهل‌بیت باشند.»

وی افزود: «حضور هیات رئیسه مجمع اعضا و مربیان استان کرمان به عنوان نماینده تعداد زیادی از دانش آموزان در جلسات مختلف می تواند گامی موثر جهت اشاعه فرهنگ غنی اسلام بین همسالانشان باشد.»

رجبی پور گفت: «یکی از روش‌های موثری که امروزه دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی از آن بهره می برند پرسش و پاسخ است. در واقع پرسش و پاسخ از روش‌های بسیار مؤثر در تعلیم و تربیت است و می‌توان با استفاده از آن، دانش‌آموزان را با احکام و معارف الهی آشنا کرد. امروزه روان‌شناسان و کارشناسان امور تربیتی به استفاده از این روش تاکید دارند؛ زیرا پرسش، کودک و نوجوان را به تامل و تفکر وا می‌دارد و موجب فعالیت فکری او می‌شود تا جایی که یادگیری از این طریق پایدارتر و بادوام‌تر خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار