پژوهشگر حوزه جمعیت در همایش تبیینی افزایش جمعیت عنوان کرد:

بهترین راه افزایش جمعیت، شناسایی عوامل موثر بر این امر حیاتی است

ملارد(پانا)- پژوهشگر حوزه جمعیت و عضو قرارگاه جمعیت وزارت کشور، در همایش تبیینی افزایش جمعیت، مهم‌ترین عامل افزایش جمعیت را شناسایی عوامل موثر بر افزایش جمعیت و بررسی نکات قابل توجه برای این امر حیاتی دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۰۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
بهترین راه افزایش جمعیت، شناسایی عوامل موثر بر این امر حیاتی است

صالح قاسمی، پژوهشگر حوزه جمعیت و عضو قرارگاه جمعیت وزارت کشور در همایشی با محوریت افزایش جمعیت در سالن شورای شهر ملارد درباره موضوع مهم و حیاتی افزایش جمعیت، عنوان کرد: جوانان اولین و مهم‌ترین عاملان افزایش جمعیت هستند و با توجه به این امر باید آموزش‌های لازم جهت آگاه‌سازی آنها در این امر حیاتی به آنها منتقل شود، چرا که آنها پس از گذراندن دوران آموزش، نسبت به سهم خودشان از افزایش جمعیت آگاه می‌شوند.

وی افزود: نکته قابل توجه به این موضوع، افزایش میزان اطلاعات در رابطه با جمعیت و افزایش آن در جامعه نسبت به سنین متفاوت جامعه است، همچنین باید گره‌هایی که در ذهن جامعه درباره ازدواج، جمعیت و افزایش جمعیت را با پاسخ‌های صحیح و آگاهانه باز کرد و به موضوع ازدواج جدیدتر و جدی‌تر و با ذهنی آگاه نگاه کرد.

این پژوهشگر در ادامه بیان کرد: ازدواج یکی از متغیرها است اما تمام مشکلات کاهش جمعیت در ازدواج حل نمی‌شود لازم به ذکر است که به لحاظ موانع فرهنگی تمام زوجین نابارور به فکر درمان نیستند و کسانی هم که به مراکز درمان ناباروری مراجعه می‌کنند دوران درمان را کامل طی نمی‌کنند و در میان راه پشیمان و ناامید می‌شوند و این عوامل بیانگر کاهش جمعیت در جامعه است .

وی خاطرنشان کرد: الگوی قالب در فرهنگ جامعه ما افزایش جمعیت با روش صحیح است به طوری‌که برای افزایش جمعیت نباید به چند همسری روی آورد چرا که این عامل باعث فروپاشی کانون خانواده می‌شود و نه تنها به افزایش جمعیت کمکی نمی‌کند بلکه باعث کاهش جمعیت نیز می‌شود.

قاسمی در پایان گفت: به طور کلی باید برای افزایش جمعیت در جامعه برنامه‌ریزی شود و برای پیشرفت جمعیت جوان طرح‌های تشویقی را افزایش داد و از مشکلاتی که زوجین جهت فرزندآوری در ذهنشان دارند، بکاهیم و با همراهی مردم به افزایش جمعیت و جوانی جمعیت کمک کنیم.

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار