مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۲ تهران

برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان باید هدفمند باشد

تا وقتی به منطقه اشراف نداشته باشیم نمی‌توانیم برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی درست انجام دهیم

تهران (پانا)- مدیر آموزش و پرورش منطقه اظهار کرد: با توجه به موقعیت فرهنگی و اقتصادی مدارس آموزش و پرورش منطقه 12، باید در برنامه ریزی به بومی سازی کردن و هدفمند سازی برنامه های پایگاه تابستانی توجه کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های اوقات فراغت  دانش آموزان باید هدفمند باشد

اولین جلسه ستاد برگزاری اوقات فراغت آموزش و پرورش منطقه 12 با حضور احمد رضا اصلانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 12 محمد پیرزادی؛ معاون پرورشی و اعضای شورای معاونین، مسئولین اداره آموزش و پرورش منطقه، نماینده هلال احمر منطقه ۱۲و نماینده امور فرهنگی شهرداری در سالن شورای شهید سلیمانی تشکیل شد.

در این نشست اصلانی مدیر منطقه پیرامون خدمات و کمک های فرهنگ سرای عترت در راستای بهینه کردن اوقات فراغت دانش آموزان در منطقه سخن گفت و در ادامه با اشاره به برخی از موضوعات جاری با توجه به همکاری تنگاتنگ دانش آموزان با مساجد به زحمات و خدمات شایسته مدیران برگزیده محله هرندی اشاره کرد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٢ تصریح کرد: با توجه به موقعیت مختلف فرهنگی، اقتصادی محله های منطقه 12 در مورد بومی کردن اوقات فراغت در منطقه و هدفمند شدن فعالیت کانون های پرورشی، کانون شهید رجایی، دارالقرآن، پژوهش سرا و ورزشگاههای منطقه و اوقات فراغت تاکید کرد.

اصلانی با اشاره به رشد و پیشرفت های حوزه آموزش وپرورش منطقه در قسمتهای مختلف، به عنوان منطقه ای دارای بافت های قدیمی با قدمتهای تاریخی بسیار بالا ، بازار، اماکن خاص، تنوع مردم، اقلیت ها اظهار کرد: تا زمانی که به منطقه اشراف نداشته باشیم نمیتوانیم برنامه ریزی مدون داشته باشیم .

مدیر منطقه در آخر موفقیت برنامه های تابستانی را منوط به میزان رضایت دانش آموزان و اولیا، از برگزاری کلاسهای تابستانی دانست و از اهمیت برگزاری جلسات و پیشگیری از آسیبها در این حوزه گفت.

همچنین در ادامه پیرزادی در خصوص شیوه نامه اوقات فراغت با اشاره به شعار اوقات فراغت، تربیت بدون توقف، رشد و تعالی دانش آموز ایرانی را در پرتو همیاری نهادهای تربیت دانست.

پیرزادی افزود: اگر هر دانش آموز در دوران تحصیل بتواند یک مهارت را فرا گیرد می تواند در آینده نزدیک به عنوان منبعی برای تامین معاش زندگی خود از آن استفاده کند.

وی در مورد جذاب بودن، دیده شدن، امتداد داشتن برنامه ها در مدرسه و جذب دانش آموزان به کارهای پروشی و تشویق دانش آموزان برای حضور در مراکز برکت آفرین و نورآفرین مثل مساجد و هیئت های مذهبی تاکید کرد.

پیرزادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید به کاربردی کردن کلاس های آموزشی توجه داشته باشیم و آموخته ها صرفا محفوظات ضبط شده و غیر کاربردی نباشد. وی هم چنین درمورد اجرای برنامه های اوقات فراغت مدارس استثنایی نابینایان خزائلی و برنامه ریزی برای این عزیزان اشاره کرد.

پیرزادی اظهارکرد: اگر یک دانش آموز بتواند یک آموزش را به طور تخصصی فرا گیرد، می‌تواند در آینده کسب در آمد داشته باشد و از این راه امرا معاش کند.

وی در آخر افزود: هدف کار باید اجتماع محور و دانش آموز محور باشد، فرد خاصی مد نظر نیست. و باید به الزامات برنامه ای و نخبگان جهادی که ایده های ارزنده دارند توجه ویژه داشته باشیم. و از حضور و همکاری فعالانه نمایندگان هلال احمر، بسیج و مدیران منطقه تشکر کرد.

همچنین نماینده هلال احمر با اشاره به سامانه «هلال من» ازمراحل و چگونگی ثبت نام و عضویت در این سامانه که شامل دوره های مختلف آموزشی و ارائه مدرک معتبر به شرکت کنندگان است؛ گفت.

وی در آخر افزود: اولیا و دانش آموزان با عضویت در سامانه «هلال من» می‌توانند از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار