معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای آموزش‌دهندگان جزء رسالت‌های نهضت سوادآموزی است

مشهد (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای آموزش‌دهندگان جزو رسالت‌های نهضت سوادآموزی است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای آموزش‌دهندگان جزء رسالت‌های نهضت سوادآموزی است

دوره توانمندسازی آموزش دهندگان قطب شهید هاشمی نژاد سوادآموزی استان پیرامون راهکارها و نقطه نظرات ارتقاء سواد آموزی آموزش دهندگان با حضور معاون سوادآموزی خراسان رضوی، رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی سواد آموزی خراسان رضوی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۵ و ۱۵۰ آموزش دهنده برگزار شد.

سید جمال وزیری، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه اجلاس دوره توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی قطب شهید هاشمی نژاد به پانا گفت: «برگزاری دوره های توانمندسازی برای آموزش دهندگان، جزو رسالت های نهضت سوادآموزی است، همچنین به ارتقا سطح آموزش دهنگان، به روزآوری اطلاعات و شیوه آموزش آنها نیز کمک می کند. ما در تلاشیم با برگزاری این دوره ها به ارتقا سطح آموزش دهندگان و سطح آموزش کمک کنیم.»

احمد مسجدی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۵ مشهد نیز گفت: «با توجه به اینکه ناحیه۵ مسئولیت قطب سوادآموزی شهید هاشمی نژاد را برعهده دارد و حاشیه شهر مشهد به علت مهاجرت پذیری و پایین بودن سطح سواد خانواده ها، یکی از ظرفیت های کلان به عنوان سوادآموزی محسوب می شود، دوره های توانمندسازی آموزش دهندگان در بحث ارتباط موثر و روش های فنون تدریس را در دستور کار قرار دادیم.»

جلال زارع، رئیس سوادآموزی ناحیه ۵ و مسئول قطب سوادآموزی شهید هاشمی نژاد، آموزش دهندگان را زیربنای سازمان سوادآموزی دانست و گفت: «این دوره های توانمندسازی در خصوص فنون و روش های تدریس آموزش دهندگان و همچنین ارتباط موثر با دانش آموز و فراگیران در نهضت سوادآموزی است.»

وی گفت: «در ابتدای سال ناحیه ۵ تمامی حجم ابلاغی از سمت سازمان نهضت سوادآموزی که مذکور از تعداد جذب سوادآموز بود را صد در صد پوشش داد و توانستیم توسط آموزش دهندگان مراحل شناسایی، جذب و پالایش را به خوبی انجام دهیم.»

زارع در ادامه افزود: «همچنین آموزش و پرورش ناحیه۵ دبیرخانه سواد تحلیلی نیز است. سواد تحلیلی یکی از سوادهای دوازده گانه سوادآموزی است که به افزایش و تقویت قوه تحلیلی در همه افراد جامعه می پردازد. چه بسا افرادی هستند که به ظاهر باسواد هستند اما در تجزیه و تحلیل مسائل روز، ضعیف هستند، بخشی از وظیفه ما در این دبیرخانه آشنایی افراد با تحلیل مسائل روز و راهکارهای درست حل آن، در هر حوزه ای است. جامعه مخاطب این دبیرخانه تمام کسانی هستند که در تحلیل مسائل روز خود را ضعیف می دانند و به این توانایی و علم نیاز دارند.»

دانش‌آموزان خبرنگار: ملینا زاروزائی، زینب طلوع

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار