مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان قرچک:

آموزش و پرورش قرچک در حوزه سواد آموزشی از رتبه ۱۴ به رتبه ۱ رسید

قرچک (پانا) - مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان قرچک از کسب رتبه یک آموزش‌وپرورش در حوزه سواد آموزشی خبر داد و گفت حجم ابلاغی در سال گذشته ۱۲۸۵ نفر بود که ۸۳۵ نفر که در حال تحصیل بودند پوشش داده شدند و در حال دوره تحکیم هستند.

کد مطلب: ۱۳۸۰۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش قرچک در حوزه سواد آموزشی از رتبه ۱۴ به رتبه ۱ رسید

رضا داورزنی، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان‌قرچک در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی این شهرستان، ضمن ارائه گزارش مختصری در خصوص عملکرد نهضت سوادآموزی قرچک اظهار کرد: حجم ابلاغی ما در سال گذشته ۱۲۸۵ نفر بود که ۸۳۵ نفر که در حال تحصیل بودند را پوشش دادیم و در حال دوره تحکیم هستند، بنابراین موفق به کسب رتبه دوم در سطح استان شدیم و سال گذشته مقام اول را کسب کردیم که جای تشکر دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان‌قرچک با اشاره به تعداد بالای افراد بی سواد و مهاجرت آن‌ها به قرچک تشریح کرد: ما در آستانه آغاز ثبت نام و شروع سال تحصیلی جدید هستیم، با این فرض که حجم ابلاغی جمعیت بی‌سواد ما هم‌چون سال گذشته باشد، حدود ۱۵ سال طول می‌کشد تا بی‌سوادی را ریشه‌کن کنیم.

وی ادامه داد: چون با مهاجرت معکوسی که از استان و سطح کشور در قرچک داریم، روز به روز جمعیت در حال افزایش است و به تنهایی قادر به انجام این موضوع نیستیم و نیازمند یک عضم و پشتیبانی همگانی است، انتظار ما از سایر سازمان‌ها و نهادها این است که همچون سال گذشته در کشف و معرفی بی سواد ها به آموزش و پرورش کمک کنند.

داورزنی، با اشاره به بی‌انگیزگی افراد بی‌سواد جهت حضور در نهضت سوادآموزی که شاهد آن هستیم، خاطرنشان کرد: ما با در نظر گرفتن عوامل انگیزشی جهت رفع بی‌سوادی، می‌توانیم انگیزه‌های افراد جهت حضور در کلاس‌های آموزشی را افزایش دهیم که از طریق شهرداری و بخشداری در شهر و روستا تاثیرگذار است.

خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار