مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

آموزش و پرورش مظلوم‌ترین نهاد اجرایی کشور است

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت آموزش و پرورش مظلوم‌ترین نهاد اجرایی کشور است و در عین حال ۵۰ درصد کارمندان دولت را تشکیل می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش مظلوم‌ترین نهاد اجرایی کشور است

سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در شورای آموزش و پرورش شهرستان خوشاب گفت: با وجوداختصاص سرانه به مدارس؛ به واسطه گستردگی فعالیت های آموزش و پرورش بدون کمک نهادهای دیگر، برنامه ها طبق انتظار پیش نمی رود.

وی اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبری اگر ۲۵ سال قبل به مدارس رسیدگی کرده بودیم مشکلات امروز وجود نداشت بنابراین باید طبق برنامه ریزی و اولویت بندی مناسب کارهای مربوطه را پیش ببریم تا به اهداف مورد انتظار برسیم.

وی در خصوص نیاز ضروری مدارس ادامه داد: در استان خراسان رضوی به تعداد ۷ هزار کلاس ضروری نیاز داریم و برای تامین منابع انسانی امسال ۳ هزار نفر نیروی آموزش ابتدایی در خراسان رضوی از طریق آزمون برگزار شده جذب خواهیم کرد.

شوشتری از وضعیت فیزیکی مدارس خوشاب ابراز ناراحتی کرد و قول رسیدگی به وضعیت ساختمان مدارس با همکاری خیرین، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و نهاد بسیج سازندگی را داد.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان بهترین راه ورود به آموزش و پرورش است. در مورد تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدماتی و نهضتی نیز می بایست در آزمون استخدامی شرکت کرده و پس از کسب نمرات لازم در مصاحبه، طبق اولویت امتیاز کسب شده وارد سیستم آموزش و پرورش شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش می بایست از ظرفیت مولد سازی و تجاری سازی مدارس در صورت داشتن موقعیت مناسب استفاده کنیم. با شرایط مهیا شده دیگر به محرومیت قائل نبوده و در جهت محرومیت زدایی گام خواهیم برداشت‌.

شوشتری در پایان گفت: به دلیل اهمیت بالای امتحانات نهایی که تاثیر ۴۰درصدی در کنکور دارد، تمام عوامل امنیتی و رفاهی را رعایت کرده ایم، تجهیزات لازم تامین شده است تا دانش آموزان با آرامش خاطر در امتحانات نهایی شرکت کنند.

دانش‌آموز خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار