معاون استاندار خراسان جنوبی در بازدید از خط تولید کویرتایر:

بیان پیشرفت‌ها موجب امید مردم و یأس دشمن می‌شود

بیرجند (پانا)- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت از بدو انقلاب تاکنون، همواره در معرض توطئه‌های استکبار جهانی بوده‌ایم؛ اما بیان پیشرفت‌ها در جهاد تبیین موجب امید مردم و یأس دشمن می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۸۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بیان پیشرفت‌ها موجب امید مردم و یأس دشمن می‌شود

ناصر ناصری در دیدار با مدیرعامل و بازدید از خط تولید کارخانه کویرتایر ادامه داد: علی رغم همه موانعی که دشمن در خرمشهر ایجاد کرده بود اما با تلاش رزمندگان این توطئه خنثی شد و بعد از آن هم در همه میدان ها با روحیه انقلابی و جهادی، دشمن محکوم به شکست شد.

وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی همواره مورد توطئه دشمن بوده و چون از راه جنگ نظامی ناامید شد بعد از رحلت امام خمینی(ره) در تحلیل های سیاسی به دنبال قطع ارتباط معنوی بین مردم و امام بودند اما همه تحلیل های آنها اشتباه از کار درآمد و با همه توطئه‌ های دشمنان، پرچم نظام به دست رهبر معظم انقلاب افتاد که در شرایط سخت فتنه های فراوانی را مدیریت کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی خودکفایی را مهمترین خواسته رهبری عنوان کرد و گفت: باید با ایده های داخلی، وابستگی به غرب را کم کنیم و با استقلال در همه عرصه ها به سمت پیشرفت حرکت نماییم. نظام جمهوری اسلامی در طول سال های بعد از انقلاب دستاوردهای زیادی داشته و در زمینه های مختلف به خودکفایی رسیده است. به عنوان مثال در زمینه تسلیحات نظامی اکنون به نقطه ای رسیده ایم که تهدید بزرگی برای ابرقدرت ها محسوب می‌شویم.

ناصری از کویرتایر به عنوان نگینی در منطقه کویری کشور یاد کرد و گفت: با ایثار و ازخودگذشتگی کارکنان این واحد تولیدی، شاهد رونق تولید هستیم و این شرکت در منطقه ای دور از مرکز توانسته روی پای خود بایستد.

وی اراده و ایمان قلبی را رمز موفقیت در هر عرصه ای عنوان کرد و افزود: خدمت به مردم باید مهمترین هدف در همه زمینه ها باشد تا شاهد اقدامات غرورآفرین باشیم. همدلی در بین کارکنان، مدیران و کارگران واحد های تولیدی موجب رونق بیش از پیش می شود و نظام پیشنهادات در کویرتایر نمونه خوبی از این هم اندیشی هاست.

مدیرعامل شرکت کویرتایر هم در این بازدید ضمن خیرمقدم با ارائه گزارشی اظهار داشت: عبور این مجموعه از تنگناهای اقتصادی و شرایط سخت تولید به مدد مجاهدت کارکنان بوده است.

سید محمدحسین زینلی گفت: همانگونه که خداوند متعال به مجاهد فی سبیل ا... اجر و پاداش و نوید فتح و ظفر داده است، به کویرتایر و کارکنانش نیز که در سنگر تولید مشغول مجاهدت می باشند، شکوفایی و سربلندی را در سخت ترین شرایط ممکن عنایت کرده است که باید شاکر لطف و عنایت باری تعالی باشیم.

وی با اشاره به نگاه و توجه ویژه معاون توسعه مدیریت و منابع در خصوص ایده و اجرای نظام پیشنهادات در کویرتایر خاطرنشان کرد: کمیته نظام پیشنهادات و کمیته تکاپوی نوآوری منشأ موفقیت های کویرتایر هستند که با منابع انسانی نیز ارتباط مستقیم دارند.

مدیرعامل شرکت کویرتایر، نظام پیشنهادات را نمونه ای از شکل گیری خرد جمعی همه کارکنان کویرتایر عنوان کرد و گفت: پویایی کویرتایر در گرو مشارکت جمعی کارکنان آن است. کارکنان کویرتایر هیچوقت به مثابه یک کارمند معمولی تنها به اجرایی نمودن وظایف اداری اکتفا نکرده، بلکه با ارائه نظرات سازنده و مبتکرانه، در صدد آنند که بنیان های ناکارآمد را به نفع شرایط کاری بهتر و بهره وری بیشتر تغییر دهند.

مدیرعامل شرکت کویرتایر درباره نوع شکل گیری و سازوکار نظام پیشنهادات افزود: هسته اولیه نظام پیشنهادات بر مبنای اعتقاد به تصمیم جمعی و معجزه مشورت، شکل گرفت و هم اکنون با داشتن آیین نامه مفصل 50 صفحه ای و گروه های (CFT)چند تخصصی، سالیانه بالغ بر ده ها میلیارد تومان برای کویرتایر آورده ریالی دارد.

وی یکی دیگر از شاه کلیدهای موفقیت کویرتایر را شکل گیری کمیته تکاپوی نوآوری عنوان نمود و خاطرنشان کرد: خداوند متعال با ودیعه نهادن روح خود در کالبد آدمی، مقوله روح و فکر انسانی را لایتناهی خلق کرده است که هیچ گاه بن بستی برای آن متصور نیست.

زینلی با ذکر این نکته که گه گاه به دلایل مختلف بهره وری در صنعت متوقف می شود، افزود: تنها راه گریز از عدم بهره وری در یک واحد تولیدی، نوآوری و خلاقیت است و چون فکر و تفکر برکت آفرین و معجزه بخش است، کمیته تکاپوی نوآوری در کویرتایر همواره راه نجات از اینگونه مسائل بوده است.

در ابتدای مراسم که سرهنگ قاسمی مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان و جمعی از مدیران ستادی و کارکنان استانداری خراسان‌جنوبی حضور داشتند؛ مستند راه اندازی کویرتایر و سپس گزارشی از وضعیت موجود ارائه شد و در پایان از نمایشگاه داخلی سازی و خط تولید بازدید بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار