معاون شرکت ساخت و توسعه راه آهن بنادر و فرودگاه‌های کشور:

خط راه‌آهن تبریز- میانه، سبزترین محور ریلی ایران است

تبریز (پانا) - معاون شرکت ساخت و توسعه راه آهن بنادر و فرودگاه‌های کشور ضمن اشاره به کم و کیف اجرای طرح احداث خط راه‌آهن تبریز - میانه این خط ریلی را سبزترین محور ریلی ایران عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
خط راه‌آهن تبریز- میانه،  سبزترین محور ریلی ایران است

عباس خطیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: وزارت راه و شهرسازی با هدف کاهش مسیر و اصلاح شبکه ریلی از شمالغرب به مرکز کشور اقدام به احداث طرح راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز کرد. بخش اول این خط آهن حد فاصل میانه تا بستان آباد به طول 132 کیلومتر از ایستگاه موجود میانه شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمنچای و تیکمه داش به ایستگاه بستان آباد متصل می شود که این بخش در سال 1398 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: هم اکنون شاهد بهره برداری از بخش دوم ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران هستیم که در شهر تبریز 44 کیلومتر طول دارد و این پروژه در حال حاضر اتمام یافته است. با توجه به کاهش 4 ساعتی زمان سفر و 114 کیلومتر طول مسیر اتصال مرکز شمال غرب کشور به شبکه ریلی سراسری، کاهش 4 ساعت زمان سفر با قطار، افزایش سهم بخش ریلی در ترانزیت کالا و مسافر و افزایش ظرفیت جابجایی حمل و نقل بار و مسافر است.

وی در پاسخ به پانا در رابطه با هزینه و تعداد واگن های این مسیر گفت: «هزینه ها از بعد کوتاه شدن مسافت کاهش پیدا خواهند کرد و از طرفی چون بعد ریلی نیز تغییر یافته امکان افزایش وجود دارد ولی آنچه که ما امروز در سامانه فروش بلیط دیدیم تغییری در نرخ فروش بلیط تبریز به تهران مشاهده نمی شود، بنابراین نرخ ثابت نگه داشته شده است. در خصوص تعداد واگن ها؛ مسیر از لحاظ فراز و نشیب تغیییر چندانی ندارد و برا ی مسیر تبریز تا تهران مشابه واگن های قبلی را خواهیم داشت.»

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پایان اذعان کرد: «صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلاینده های هوا، اشتغال زایی در دوره ساخت، کاهش خسارت سوانح، جابجایی مسافر، جابجایی کالا، درآمد حاصل از ترانزیت، کاهش میزان ترافیک، کاهش آلودگی های زیست محیطی و توسعه اقتصادی، گردشگری، ایجاد اشتغال و ارتقای شاخص های حمل و نقل ریلی و اتصال مناطق کمتر توسعه یافته به راه آهن سراسری و ایجاد زیربنای لازم با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی و بازرگانی منطقه از جمله مزایای این پروژه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار