معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با پانا:

مهارت‌آموزی در دوره دانش‌آموزی حلقه گمشده بازار کار است

تهران (پانا) - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است که مهارت‌آموزی در دوره دانش‌آموزی حلقه گمشده بازار کار است و این مهم به همت و همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای امکان تحقق دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مهارت‌آموزی در دوره دانش‌آموزی حلقه گمشده بازار کار است

آموزش قوانین کار در دوره دانش‌آموزی کمک می‌کند تا نیروی انسانی که در مدارس محصل هستند د بعدها بعد از ورود به بازار کار با آگاهی از حقوق خود و کارفرما بتوانند عملکرد مؤثری داشته باشند.

اهمیت آموزش قوانین کار به دانش آموزان

علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اهمیت آموزش قانون کار به دانش‌آموزان گفت: «آموزش قوانین کار از سنین دانش‌آموزی در‌آینده هم به نفع کارگر است و هم کارفرما. ازاین‌رو دبیرخانه شورای عالی مهارت‌آموزی در مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای تشکیل شده و وزارت آموزش و پرورش هم عضو این شورا است، ما هم به‌عنوان معاونت کار در خدمت این دوستان هستیم. این ظرفیت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌واسطه سازمان فنی و حرفه‌ای وجود دارد که اگر آموزش و پرورش بخواهد دانش آموزان و هنرجویانش را با قانون کار آشنا کند، هر نوع کمکی که لازم باشد انجام دهد.»

مهارت حلقه گمشده بازار کار است

معاون وزیر کار درباره اینکه چه مباحثی در حوزه آموزش قوانین کار خوب است که آموزش داده شود، اظهار کرد: «در سنین نوجوانی آموزش موارد کلی قانون کار کفایت می‌کند و نیازی به آموزش با جزییات قوانین کار در مقطع دانش‌آموزی نیست. آموزش موارد کلی قانون کار کمک می‌کند تا دانش‌آموزی که بعدها به عنوان نیروی انسانی وارد بازار کار می‌شود هم به حقوق خود اشراف داشته باشد و هم از حقوق کارفرما آگاهی داشته باشد.»

وی افزود: «در سنین دانش‌آموزی آنچه خوب است اولویت آموزش و پرورش باشد تا این نوجوانان بعدها به‌راحتی جذب بازار کار شوند، آشنایی با فرآیندهای کار، بهره‌وری و مهارت‌آموزی است.»

رعیتی‌فرد اظهار کرد: «اکنون بازار کار نیاز به نیروی ماهر دارد. درواقع مهارت حلقه گمشده حوزه کار است و امیدواریم نظام آموزشی با تأکید بر مهارت‌آموزی کمک کند تا نیروی انسانی متخصص به‌راحتی جذب بازار کار شود و بهره‌وری در اشتغال بالا برود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار