بررسی باغ بودن یا نبودن ۶ پلاک ثبتی در پایتخت

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز یکشنبه با بررسی شش پلاک ثبتی تمامی این پلاک ثبتی‌ها را به عنوان باغ تشخیص دادند.

کد مطلب: ۱۳۷۳۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بررسی باغ بودن یا نبودن ۶ پلاک ثبتی در پایتخت

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی این شورا بررسی پلاک ثبتی‌های مختلف درباره باغ بودن یا نبودن را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا جعفر شربیانی با اشاره به پلاک ثبتی ۱۲۴.۱۲.۵ گفت: این پلاک ثبتی به مساحت ۱۲۵۰ متر مربع در منطقه ۵ واقع شده و تا کنون دو بار در سال‌های ۸۲ و ۹۹ از شورای شهر تهران رأی باغ بودن گرفته، حد نصاب درختان لازم آن ۵۰ اصله است که در آخرین گزارش وجود ۱۰۱ اصله درخت در آن اعلام شده، بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رأی به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین را به تأیید رساندند.

شربیانی به پلاک‌های ثبتی‌ ۳۶.۵۵۱۳.۶، ۳۶.۵۵۱۲.۵، ۳۶۵۵۱۱.۳، ۳۶.۵۵۱۰.۲ و ۳۶۵۵۰۹.۱ اشاره کرد و افزود: مساحت این پلاک ثبتی‌ها در مجموع ۲۶۶۴ متر مربع واقع در منطقه ۳ است که در سال ۹۷ از شورای شهر تهران رأی باغ بودن گرفتند و حد نصاب درختان لازم ۱۰۶ اصله است که بیشترین تعداد درختان گزارش شده ۱۲۹ اصله است. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رأی به باغ بودن این زمین داده است که اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز با اکثریت آراء با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به به پلاک ثبتی‌های ۱۱۸.۲۲ و ۱۱۸.۲۳، افزود: این زمین به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در منطقه ۵ واقع شده، حد نصاب درختان لازم آن ۴۰۰ اصله است که حد نصاب لازم را ندارد و در سند آن یک قطعه زمین عنوان شده اما بر اساس عکس‌های هوایی سال ۱۳۸۶ پوششی از درختان داشته و گستره قالب آن انبوهی از درختان را نشان می‌دهد. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورا رأی به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز با اکثریت آراء با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به پلاک ثبتی ۳۷۴۹.۳۵.۱ اظهار کرد: این پلاک ثبتی به مساحت ۳۱۹۳ متر مربع در منطقه یک واقع شده و در حال حاضر ۲۵ اصله درخت در آن گزارش شده که حدنصاب درختان لازم را ندارد؛ اما این زمین دارای درختان ارزشمند است. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورا رأی به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز با اکثریت آراء با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

شربیانی به پلاک ثبتی ۱۵۷۴.۳۵.۲ نیز اشاره کرد و افزود: این زمین به مساحت ۳۰۱۷ متر مربع در منطقه یک واقع شده، پیشتر یک بار از شورای شهر تهران رأی باغ بودن را اخذ کرده و با داشتن ۵۲ اصله درخت حدنصاب درختان لازم را دارد. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رأی به باغ بودن این زمین داده است که اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز نهایتا با ۱۴ رأی با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

وی به پلاک ثبتی ۸۰.۷۴۷۸ هم اشاره کرد و افزود: این زمین به مساحت ۵۱۲۷ متر مربع در منطقه یک واقع شده و در سال ۱۴۰۰ از شورای شهر تهران رأی باغ بودن گرفته که بعدا در دیوان نقض شد. در حال حاضر ۲۲۶ اصله درخت در آن گزارش شده، در حالیکه حد نصاب درختان لازم را دارد و کمیسیون شهرسازی شورا رأی به باغ بودن این زمین داده است.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران نیز با اکثریت آراء با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار