معاون سوادآموزی نیشابور:

نهضت سوادآموزی به سمت آموزش سوادهای دوازده‌گانه حرکت خواهد کرد

نیشابور (پانا) - معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی، شهرستان نیشابور را به خاطر داشتن شخصیت‌های علمی، ادبی و هنری یک جهان‌شهر معرفی کرد و گفت ما باید ‌به سمت آموزش سوادهای دوزاده‌گانه ‌حرکت کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
نهضت سوادآموزی به سمت آموزش سوادهای دوازده‌گانه حرکت خواهد کرد

سید‌جمال وزیری در جمع آموزش‌دهندگان سوادآموزی در محل سالن همایش های نیشابور، به گرامیداشت سالروز نکوداشت فردوسی، روز ملی خیام و روز روابط عمومی و ارتباطات پرداخت و گفت: قطعا ارتباط، سنگ بنای رشد جامعه است و اگر ارتباط از یک جامعه گرفته شود، ایستایی به آن جامعه تحمیل شده است.

وی در روز ملی خیام، خیام نیشابوری را کاشف رابطه قوانین طبیعت معرفی کرد و گفت: خیام یکی از سردمداران فلسفه، حکمت و شعر فارسی است و شهرستان نیشابور به عنوان یک جهان شهر باید ده‌ها شخصیت خیام شناس و عطارشناس داشته باشد.

معاون مدیرکل افزود: تمدن از جایی آغاز شد که بشر به جای سنگ، کلمه پرتاب کرد. ماموریت ما با انگیزه زیستن است، دانشگاه مرکز توسعه نیست، چون علم ما مرده است و وظیفه ما این است که همانند خیام، این علم مرده را به علم زنده تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: ما جزء پنج کشور اول دنیا در داروهای گیاهی هستیم، ۵۷ ماده معدنی ارزشمند دنیا در ایران وجود دارد، وسعت ایران به اندازه ۲۳ کشور اروپایی است، ولی آنچه کشورها را می سازد بلوغ شخصیتی افراد است.

وزیری منشا تمام علوم را مشرق زمین دانست و خاطرنشان کرد: ما باید از حالت انفعالی خارج شویم و اگر توانستیم کلمه پرتاب کنیم ملت در عرصه هستیم.

وی به اهمیت نقش سواد آموزان پرداخت و اضافه کرد: ما تلاش می کنیم وضعیت استخدام شما را در آینده ای نزدیک عملی کنیم و شما را در کنار خود داشته باشیم.

شاید سازمان نهضت سواد آموزی از آموزش و پرورش جدا شود و شما به عنوان مدرس سازمان جذب شوید ولی امروز باید آموزش و پرورش را در حوزه سواد انرژی با اجرای نمایشنامه، ساخت انیمیشن و تولید شعر کمک کنید.

در واقع از این پس، نهضت سواد آموزی علاوه بر تقلیل 2 درصد بی‌سوادی به سمت آموزش سوادهای دوازده گانه حرکت می کند، همانگونه در کشورهایی مانند سنگاپور، سازمان سواد آموزی به عنوان یکی از مهم ترین و بزرگترین سازمان ها شناخته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار