دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در گفتوگو با پانا:
رتبهبندی معلمان از دستاوردهای مهم اجرای سند تحول بنیادین است
تهران (پانا) - دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش، تشکیل قرارگاه اجراییسازی سند تحول بنیادین را یکی از برنامههای مهم و تحولی دولت سیزدهم بیان کرد و اجرای رتبهبندی معلمان را یکی از دستاوردهای مهم این سند برشمرد.
حجتالاسلام حمید نیکزاد در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «سند تحول بنیادین، ریل حرکت قطار پیشرفت آموزشوپرورش است که در گذشته با کمتوجهی و نگاه سطحی با آن برخورد شد و در مقابل سند غربی ۲۰۳۰ بر پیکره نحیف تعلیم و تربیت حاکم شده بود.»
وی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: «یکی از برنامههای مهم و تحولی همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم، بازگشت جریان تعلیم و تربیت به ریل و مسیر اصلی خود و تشکیل قرارگاه اجراییسازی سند تحول بنیادین با محوریت شخص وزیر آموزشوپرورش است.»
حجتالاسلام نیکزاد افزود: «این اقدام راهبردی پس از به فراموشی سپردن و حرکت حلزونی در اجرای چندین ساله سند تحول بنیادین، جان تازهای به آموزشوپرورش بخشید تا حرکت فزاینده و رو به رشدی در راستای تحقق سند تحول آغاز شود.»
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: «برقراری رتبهبندی معلمان با همه ابعاد مثبت و ضعفهای احتمالی آن در زمان کوتاه استقرار دولت مردمی و در راستای تحقق ایران قوی، از جمله دستاوردهای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.»
وی با بیان اینکه زمان زیادی از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش میگذرد، اظهار کرد: «گامهای محکم و پُرقدرتی برای اجرای این برنامه جامع انسانساز برداشته شده و امید است با همکاری همه دستگاههای دخیل در امر تعلیم و تربیت و توجه ویژه رئیسجمهوری، به آرمان سند یعنی مدرسه صالح و تربیت نسل مهدوی دست یابیم.»
ارسال دیدگاه