رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

۶۲۲ کلاس درس در نهضت مدرسه‌سازی شهرستان خوی در دست ساخت و تعمیر است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به نگاه ویژه دولت و همکاری استانداری آذربایجان‌غربی در نهضت مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت ۶۲۲ کلاس درس در نهضت مدرسه‌سازی شهرستان خوی در دست ساخت و تعمیر است.

کد مطلب: ۱۳۷۰۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
۶۲۲ کلاس درس در نهضت مدرسه‌سازی شهرستان خوی در دست ساخت و تعمیر است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ حمیدرضا خان‌محمدی در جلسه بررسی روند پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌غربی که با حضور منصوری (معاون اجرایی رئیس‌جمهوری) برگزار شد، اظهارکرد: آذربایجان غربی، جزو 3 استان در رتبه‌های آخر از نظر سرانه فضای آموزشی در سطح کشور است که بر این اساس ۸۲۴ کلاس درس تخریبی و ۳۶۰۰ کلاس درس، نیازمند مقاوم‌سازی است که برای ساماندهی این تعداد از مدارس ۴ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: برای رسیدن به متوسط کشوری ۶۵۲ هزار مترمربع فضای آموزشی با ۹ هزار کلاس درس در سطح استان کمبود داریم که ۱۲ هزار میلیارد تومان هم در این بخش نیاز داریم.

وی ادامه داد: برای برون‌رفت از این بحران در 5 استان نهضت مدرسه‌سازی آغاز شده که استان آذربایجان‌غربی هم جزو همین استان‌هاست و نیازمند یک جهش است که می‌طلبد با تصمیمات خاص و تخصیص اعتبارات ویژه گام‌های بلندتری برداشت.

خان‌محمدی در ادامه به زلزله خوی پرداخت و خاطر نشان کرد: زلزله خوی، تجربه خوبی برایمان بود و توانستیم این بحران را سر و سامان دهیم. در این راستا ۱۲۲ کلاس درس را تخریب و احداث خواهیم کرد. همچنین ۱۸۷ کلاس درس با مشارکت خیرین ساخته می‌شود و ۳۱۱ کلاس درس هم با اعتبارات استانی در دستور تعمیرات اساسی قرار گرفته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ادامه خاطرنشان کرد: ۶۰ کانکس از اعتبارات ملی تهیه و جایگزین موقت کلاس‌های تخریب‌شده قرار گرفت که سرجمع ۱۱۵میلیارد اعتبار دولتی و ۱۱۵ میلیارد هم توسط خیرین ملی و منطقه‌ای تعهد شد.

در ادامه جلسه تخصصی با تصمیماتی که اتخاذ شد؛ مقرر شد در راستای احداث مدارس در جوار مسکن مهر تا سقف ۶۰۰ میلیارد تومان توسط اداره کل راه و شهرسازی عملیاتی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار