معاون وزیر بهداشت:

بسیاری از بیمارستان‌های کشور کمبود رادیولوژیست دارند

تهران (پانا) - معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت در بسیاری از بیمارستان‌های شهرهای کوچک و بزرگ کمبود رادیولوژیست داریم و باید برای جبران آن، برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بسیاری از بیمارستان‌های کشور کمبود رادیولوژیست دارند

ابوالفضل باقری‌فرد عصر سه‌شنبه در گشایش سی و هشتمین همایش رادیولوژی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد افزود: اکنون نفرات برتر آزمون دستیاری تخصصی وارد رشته رادیولوژی می‌شوند، این رشته به صورت دقیق با تکنولوژی ارتباط دارد و باید زیرساخت‌های اساسی برای آموزش آنها در کشور فراهم شود.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: اکنون در بسیاری از شهرها و مناطق نیاز به رادیولوژی داریم و نباید به عنوان رشته لوکس دیده شود و ضروری است فکر اساسی در این زمینه انجام شود.

اعتبار جامعه پزشکی به کیفیت آموزش است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز در این همایش گفت: رادیولوژی راهبر علمی، پزشکی و به روز دنیا است و سیر تحولات آن سریع بوده، به همین دلیل استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی و تکنیک‌های تصویربرداری برای حفظ ارتقای وضعیت علمی رادیولوژی کشور ضروری است.

محمد رئیس‌زاده اظهار داشت: اعتبار جامعه پزشکی به کیفیت آموزشی است، بحث تعهد و اخلاق حرفه‌ای در عرصه بین‌المللی، به جامعه پزشکی جایگاه ویژه‌ای می‌دهد ضرورت دارد تعامل با جامعه پزشکی در اسناد بالادستی رعایت شود.

وی تصریح کرد: اگر اسناد بالادستی در جامعه پزشکی رعایت نشود، در بسیاری از رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی دچار کمبود می‌شویم و باید از خارج پزشک وارد کشور شود به همین منظور باید تخلفاتی که در وضع و ابلاغ تعرفه وجود دارد، کنار گذاشته شود.

رئیس زاده تصریح کرد: جامعه پزشکی جامعه فرهیخته‌ای است که در زندگی بشر ایفای نقش می‌کند، لازم است برای افزایش ظرفیت‌های پزشکی اقدامات و زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد. هنوز برای افزایش ظرفیت پزشکی، ظرفیت خوابگاه‌ها و تخت‌های آموزشی اضافه نشده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: باید برای افزایش ظرفیت پزشکی زیرساخت‌های آن بر اساس استاندارد ها فراهم شود.

مرتضی طهماسبی دبیر سی و هشتمین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران نیز در این مراسم گفت: برای سالیان طولانی انجمن رادیولوژی ایران عامل وحدت، گسترش علم و دانش دوستی در سطح جامعه رادیولوژی بوده است. کنگره سالیانه رادیولوژی این فرصت بی نظیر را ایجاد کرد تا نخبگان مدرسان و علمای رادیولوژی چراغ علم این حوزه را روشن و پرفروغ نگه دارند.

وی اظهار داشت: رادیولوژی رشته های استاندارد شناخته شده در سطح جهان است و رادیولوژیست ها با تلفیق فیزیک، تکنیک و دانش تصویربرداری در کنار پرتونگاران عزیز تصویر را خلق، تفسیر و گزارش می‌کنند.

طهماسبی ادامه داد: با ایجاد تعامل بین رشته‌ای تلاش کرده‌ایم همگرایی با سایر تخصص های پزشکی محقق شود، زیرا افق های پیش‌رو و تحولات بزرگی در حوزه پزشکی و درمان از جمله هوش مصنوعی روی خواهد داد، ارتقا و به روز بودن دانش و حفظ اخلاق پزشکی از به حق ترین خواسته های مردم کشور است که باید در تامین آن کوشا باشیم.

سی وهشتمین همایش رادیولوژی ایران و بیستمین علوم پرتونگاری از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در مرکز همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار