نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دشمن نتوانست در قشر کارگر نفوذ کند

بیرجند (پانا)- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت آنچه افتخار کارگران و کارفرمایان مؤمن کشور بوده، این است که دشمن با همه توطئه‌های پیچیده خود نتوانست در این قشر نفوذ کند.

کد مطلب: ۱۳۶۷۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
دشمن نتوانست در  قشر کارگر نفوذ کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان حوزه کار و کارگری استان افزود: قشر کارگر و کارفرما با وجود همه مشکلات و درد دل‌ها به دشمن باج نمی‌دهند.

وی گفت: جایگاه کار و کارگری زوایای مختلف دارد که شناخت آن لازم است؛ در مسائل خودشناسی، جهان‌شناسی، خداشناسی، فردی و خانوادگی، فرهنگی، سیاسی و در همه اینها نقش دارد.

وی ادامه داد: کار کردن امتیازی است که خداوند به بشر داده در واقع این مخلوقی است که به بلوغ رسیده و باید در راه رشد امتحان دهد و خودش متصدی کار شود و این در نقش کار و کارگری است که نمره می‌گیرد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: کار برای ایجاد روان سالم در کارگر با یک آدم سرگردان و بیکار بسیار متفاوت است همانگونه که از جهت جسم این گونه است و بدن ما به کار نیاز دارد و افراد بیکار ده‌ها مرض به سراغ شان می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه کار در تشکیل یک خانواده سالم و جامعه نقش دارد، گفت: مساله کار و گارگری در مسائل فرهنگی اثر متقابل دارند همچنین کار و کارگری یک مساله ارزشی دینی غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اهمیت کار در اسلام بیان کرد: براساس روایتی از پیامبر اکرم(ص)، عبادت ۷۰ جزء دارد که برترین آنها کار و کوشش برای به دست آوردن روزی حلال است.

امام جمعه بیرجند گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید برابر جایگاه کار و کارگری به آن توجه شود منتهی مقدماتی حاصل می‌شود و در عین حال که می‌خواهیم اما از دست من و شما خارج می‌شود و این است که در بحث‌های تشکل جامعه، قوانین مربوطه، مدیریت جامعه، نوع و شیوه حکومتش قوانینی دارد که پایبند آن هستیم و انتخاب‌ها و انتصاب‌ها شرط اولیه است که درست انجام شود.

اشرفی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: ۱۱ هزار و ۲۳۷ واحد اقتصادی در استان فعال است و حدود ۱۳۱ هزار بیمه شده اصلی داریم که با افراد تحت پوشش آنان به ۴۱۵ هزار بیمه شده اصلی می‌رسد و حدود ۵۰ درصد جمعیت استان با حوزه کار و تأمین اجتماعی در ارتباط هستند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار