مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

طرح «پرواز تا بی‌نهایت» در راستای بسترسازی اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل جوان بوده است

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت اجرای طرح پرواز تا بی‌نهایت می‌تواند بسترساز اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور و میان نسل جوان باشد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح «پرواز تا بی‌نهایت» در راستای بسترسازی اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل جوان بوده است

به گزارش اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش؛ زهرا پناهی‌روا در آیین اختتامیه جشنواره ملی پرواز تا بی‌نهایت، اظهار داشت: فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت در گستره جهان‌بینی از قداست و منزلت بسیار بالایی برخوردار است و از شهادت به‌عنوان بالاترین مرتبه ایثار می‌توان نام برد و این امر قطعاً یکی از کراماتی است که خداوند متعال برای بشریت قرار داده است.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در راه فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی مثمرثمر باشیم و گام‌های محکمی در این جهت برداریم.

پناهی‌روا با اشاره به‌قرار دادن فرهنگ ایثار و شهادت در رأس برنامه‌های آموزش و پرورش، بیان داشت: تلاش، هماهنگی و جدیت همگان برای تأثیرگذاری و تعمیق باورهای دینی و رشد فضائل اخلاقی نیاز است تا سد محکمی در مقابل هجمه‌های فرهنگی ایجاد شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی، اضافه کرد: قطعاً با برنامه‌ریزی‌های گوناگون نظیر طرح پرواز تا بی‌نهایت می‌توان در مقابله با هجمه‌های گوناگون حرکت‌های مؤثری را انجام داد.

وی ضمن قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در راستای زمینه‌سازی فرهنگ ایثار شهادت، گفت: اجرای طرح پرواز تا بی‌نهایت می‌تواند بسترساز اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور و میان نسل جوان باشد.

پناهی روا تأکید کرد: چندین سال بود که مدارس شاهد کشور فعالیت مستقلی را انجام نداده بودند و نیاز بود تا اتفاقی برای مدارس شاهد رقم بخورد و پیش‌زمینه‌ای ایجاد شود تا دانش‌آموزان و فرهنگیان از اجرای برنامه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در تلاشیم تا بتوانیم در مدارس شاهد دانش‌آموزانمان در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از طریق فرهنگ و هنر و مسابقات مختلف و تبیین گوشه‌ای از ایثارگری‌های، ایثارگران و جان‌فشانی شهدا، نقش‌آفرینی کنند.

وی عنوان کرد: از تمام صاحب‌نظران حوزه فرهنگ و هنر و... دعوت می‌کنیم تا ارائه نظر کنند و قوی‌تر و بهتر از گذشته بتوانیم برای جامعه دانش‌آموزی و نسل جوان به‌ویژه در گام دوم انقلاب با جنگ‌های شناختی مقابله کنیم.
پناهی روا خاطرنشان کرد: هدف، الگوسازی نقش شهدا برای جوانان است، آن‌ها نیازمند الگوهایی هستند که بتوانند راه، روش و سبک زندگی را از آن‌ها بیاموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار