امام جمعه رودهن:

معلمان، افسران‌تعلیم و تربیت و پیشرفت کشور هستند

رودهن(پانا) - امام جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه هفته، معلمان را افسران تعلیم و تربیت و پیشرفت کشور برشمرد و حل مشکلات معلمان را منوط به تغییر نگاه و نگرش جامعه نسبت به جایگاه ارزشمند این قشر دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۶۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمان، افسران‌تعلیم و تربیت و پیشرفت کشور هستند

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: همه غرق در نعمت‌های خداوند هستیم از تندرستی و سلامتی تا نعمت خانواده و غیره گرفته است، بزرگترین نعمت حرکت در مسیر درست و مسیر حق است. اگر کسی نعمت سلامتی داشته‌باشد اما در مسیر غیرحق باشد، این سلامتی برای او فایده ای نداشته است، اینکه ما تلاش می‌کنیم از دستورات خدا در زندگی‌مان تبعیت کنیم، بزرگترین نعمت است. قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام از بزرگترین نعمت‌ها هستند، یادآوری نعمت باعث می‌شود که آدم از صاحب نعمت قدرشناسی کند و از آن نعمت‌ها در مسیر گناه استفاده نکند؛بهترین توشه‌ای که برای آخرت مان می‌توانیم تهیه کنیم، تقوا و تبعیت از دستورات الهی است.

وی افزود: تقوامداری و تقوا محوری، باید خودش را در عمل ما نشان دهد. یکی از جاهایی که تقوا محوری باید ثابت بشود، آنجایی است که می‌خواهیم درباره دیگران سخن بگوییم، باید در مورد غیر خود و سخن گفتن درباره دیگری، از خدا پروا کنیم، برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در مسائل اجتماعی و فرهنگی و سیاسی مناطق زندگی خودشان، شوراهای اسلامی شهر و روستا شکل گرفت تا با هدف پای کارآوردن ظرفیت های مردم، استفاده حداکثری از ظرفیت های مردم بشود.

امام جمعه رودهن در ادامه مطرح کرد: نُهُم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی نام‌گذاری شده است. به همه این عزیزان خداقوت می‌گوییم و از زحمات‌شان قدرشناسی می‌کنیم، توقع مردم عزیز ما این است که با تلاش شبانه‌روزی، پیگیر مشکلات و مسائل مردم در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی، باشند،بایستی بعد از پایان یک عمر چهار ساله که از عمر عزیزان‌مان در شهر و روستا می‌گذرد، کارنامه خوبی از خود به جا بگذارند، در برخی مناطق مشکلاتی داریم که با برنامه‌ریزی و تلاش عزیزانِ عضو و با هم‌افزایی آنها و پای کارآوردن مردم، آن مسایل و مشکلات قابل حل است. توقع دیگر مردم این است که با پاکدستی و سلامت اخلاق، امانت دار مردم باشند، همچنین با انتخاب شهرداران و دهیاران سلامت و پاک‌دست، از نظر مردم پاسداری کنند.مبادا انتخاب افراد به گونه‌ای باشد که به سرمایه اجتماعی مردم خدشه وارد بشود.

حسینی نیز تاکید کرد: یکی از وفادارترین اقشار جامعه ما، قشر عزیز و پرافتخار کارگران هستند. عزیزانی که آموزهای دینی ما و آموزه‌های اخلاقی پیامبر و ائمه، برای آنها، شان و منزلت والایی قایل شده است. افتخار بوسه پیامبر(ص) بر دست کارگر، نشان از منزلت والای این قشر عزیز است که عمل پیامبر، نه یک تعارف، بلکه نشان دهنده منزلت جایگاه قشر کارگر است، رهبر عزیزمان پیرامون صیانت از جایگاه کارگران تاکیدات فراوانی داشته اند و فرموده‌اند که ما باید برای کارگر قداست قائل باشیم،کارگر آن کسی است که کشورش را به پیشرفت و عزت برساند. حل مشکلات کشور وابسته به توجه ویژه به کارگران است. اگر قشر کارگر در جامعه‌ای، در رفاه و امید بود، حرکت آن کشور به سوی پیشرفت تسهیل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: رهبر عزیز ما تاکید فراوانی بر استفاده از اجناس تولید داخل نیز داشته‌اند، به همان میزانی که به جای جنس خارجی، جنس داخلی می‌خرید، به همان میزان نیز اشتغال آفریده‌اید. تقاضای ما از مسئولان کشور این است که بیش از گذشته، به تامین نیازهای این قشر عزیز توجه داشته باشند که مبادا رنج و سختی تامین نیازهای خانواده، خاطر این عزیزان را مکدر نماید.

امام جمعه رودهن تصریح کرد:عرصه فرهنگ، بمانند نرم‌افزار انقلاب و جامعه اسلامی است که معلمان عزیز و سرافراز ما، افسران تعلیم و تربیت و پیشرفت کشور هستند. به تعبیر رهبر معظم، معلم یعنی کسی که در دل انسان چراغی روشن می‌کند و او را به راه درست و صحیح رهنمون می‌سازد،انسان‌های برجسته‌ای که پیشرفت‌های جامعه بشری را رقم زده اند و موجب رشد و ترقی جامعه انسانی شده‌اند، پرورش یافته دست استادانی هستند که الفبای معنویت و ایمان و اعتماد به نفس را در آن ها پرورانده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: دوازدهم اردیبهشت سالروز شخصیت بزرگ، علامه مطهری است،سیره و روش او، الگوی شایسته‌ای است برای تمام معلمانی که دغدغه تربیت نسل کارامد برای کشور دارند،امام عزیز ما، آثار شهید مطهری را برای تمام اقشار جامعه، سودمند دانسته‌اند.جامعه ما نیاز دارد که نگاه خودش را نسبت به معلمان اصلاح کند. اگر امروز می‌بینیم که معلمان دارای مشکلات معیشتی هستند و مباحثی چون رتبه بندی هنوز حل نشده است، این به خاطر این است که هنوز نگاه جامعه ما به معلمان، تصحیح نشده است، از تمام معلمان، بویژه از تمام معلمان بخش رودهن و شهر ابعلی و روستاهای توابع، که مشغول خدمت رسانی هستند، قدردانی می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار