امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه:

فرزند صالح، یکی از مصادیق عمل صالح است

فیروزکوه ( پانا) - امام جمعه موقت فیروزکوه، فرزند صالح را یکی از مصادیق عمل صالح دانست و گفت به دنبال عمل صالح برویم، زیرا خداوند متعال هیچ عملی را از بین نمی‌برد، هر قدمی که برداریم در نامه‌ اعمال ما ثبت می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۶۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
فرزند صالح، یکی از مصادیق عمل صالح است

یدالله سراج، امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه ۸ اردیبهشت ماه در فیروزکوه، گفت: عالم قبر عالم سختی است؛ ما در روایات و حتی در قرآن محمّد (ص) در عالم قبر و برزخ تجسّم اعمال داریم، این تجسّم اعمال به اعمال انسان بازمی‌گردد. اینها هشدار برای ما است که یک سفر ابدی در پیش داریم، مواظب باشیم، اعمال صالح و ناصالح برای ما مجسّم می‌شود مخصوصاً در ارتباط با حق‌الناس، که اعمال ناصالح در عالم قبر و عالم برزخ چه بلایی بر سر آدم می‌آورد.

امام جمعه موقت فیروزکوه بیان کرد: فرزند صالح یکی از مصادیق عمل صالح است؛ به دنبال عمل صالح برویم، خداوند متعال هیچ عملی را از بین نمی‌برد، هر قدمی که برداریم در نامه‌ی اعمال ما ثبت می‌شود.

وی با اشاره به روایتی، گفت: شیطان می‌گوید من خیلی جاها از مؤمنان ضربه می‌خورم، امّا یک‌جا ضربه سنگین است، آنجایی که دو برادر دینی به‌ هم می‌رسند و سلام و احوال‌پرسی می‌کنند و مشکلات یکدیگر را برطرف می‌کنند. بنابراین ما راه را گم نکنیم، شیاطین و وسوسه‌ها زیاد است اما راه همین است که ما طی می‌کنیم.

سراج در ادامه در خطبه‌ دوم نماز جمعه، بیان کرد: دعای ما این باشد که در زمره‌ی اهل تقوا قرار بگیریم، و سماجت هم داشته باشیم؛ سماجت را با ذکر صلوات بر محمدّ و آل محمّد داشته باشیم. همه مشایخ و بزرگان و سالکان مسیر حق و حقیقت سفارش کردند که عالی‌ترین و زیباترین ذکر بعد از کلمه‌ی لا اله الا الله، ذکر صلوات است؛ امام سجاد (ع) در صحیفه‌ی سجادیه در دعاها نیز ذکر صلوات را به میان می‌آورد، یعنی عالی‌ترین ذکر، و خداوند به عظمت این ذکر دعاهای شما را به اجابت می‌رساند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه با اشاره به اثرات ماه مبارک رمضان، بیان کرد: مقام معظم رهبری امسال بیان بسیار زیبایی در زمینه‌ی ماه رمضان‌‌المبارک و عید سعید فطر داشتند حقایق را خیلی خوب برای ما روشن کردند. عده‌ای می‌گویند دین ضعیف شده، ایمان کم‌رنگ شده و مردم از دین بریده‌اند؛ این افراد اشتباه می‌کنند، مردم از دین جدا نمی‌شوند، مردم با دین عجین هستند و با این اُنس رشد کردند.

وی افزود: ماه رمضان امسال بسیار پربار و پر شور بود، تلاوت قرآن در تمام نقاطی که یک مسلمان روزه‌دار _جمعی و فردی_ به سر می‌برد برگزار شد؛ حرکت بسیار زیبای دیگری به نام "کمک‌های مؤمنانه" همه جا برقرار بود؛ تجلیل بسیار زیبایی که از گلزار و مزار شهدای راه حق و حقیقت در ماه رمضان داشتیم، اینها همه دلیل بر عظمت و از عنایات ماه رمضان‌المبارک بوده که سرشار از رحمت‌های الهی را داشتیم. در این ماه حرکت عظیم میلیونی در تمام کشور و حتی کشورهای مسلمان‌نشین و حتی کشور‌های غیرمسلمانی که مسلمانان کمی زندگی می‌کردند، به نام "روز قدس" را داشتیم.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: اینها همه عزّتی است که مسلمانان از ناحیه قرآن و اسلام‌ دارند و هیچ وقت اسلام را فراموش نمی‌کنند؛ اما راهی که در پیش داریم این است که آثار ماه رمضان را تا رمضان بعدی از خود دور نکنیم، در درجه‌ی اول، مبارزه و جهاد با نفس اماره بود؛ ما یک قرن _شاید بیشتر_ با تأثر و غم مواجه بودیم؛ قبرستان بقیع خیلی ارزش دارد، حضرت محمّد مصطفی(ص) در قبرستان می‌آمدند دعا می‌کردند؛ در چنین روزی عبد‌العزیزبن‌سعود با فتوای ۱۵ نفر از مفتیان وهابی شهر مدینه، لشکرکشی کردند و بقیع و تمام گنبد و بارگاه ائمه و بندگان صالح خدا را به بهانه‌ی اینکه اینها شرک است و ما باید به خدا برسیم، خراب کردند. حرف ما این است که بارگاه ائمه بقیع باید بنا شود، هر طور که هست باید به ما اجازه دهند؛ ما گنبد و بارگاه برای ائمه اطهار (ع) خواهیم ساخت.

وی درباره‌ ۱۱ اردیبهشت ماه روز کارگر، بیان کرد: دنیا برای کارگر ارزش واهی قائل شد، کارگر ارزشمند است، دستمزد او را بیشتر کنیم؛ در مکتب ما کار ارزش دارد و کارگر ارزشمند است، پیامبر اکرم (ص) فرمود "کسی که برای امرار معاش خانواده تلاش می‌کند و رنج می‌کشد، او مجاهد در راه خدا است". مکتبی که این همه برای کار و کارگری ارزش قائل است؛ کشوری داریم که الحمدالله از لحاظ منابع طبیعی در تراز مهم‌ترین کشورهای دنیا است، این کشور معادن عظیم زیرزمینی با ارزشی مانند طلا و نقره و نفت و گاز و… دارد، این کشور صحرای وسیعی برای کشاورزی و دامداری دارد.

امام جمعه موقت فیروزکوه افزود: در چنین شرایطی در کشور، گرانی و تورّم وجود دارد؛ جمعیت ما نسبت به جمعیت کشورهای پاکستان و هندوستان بسیار اندک است، چرا باید وضعیت اینطور باشد؟ اینها را دیگران به ما می‌گویند، حالا خودمان به خودمان بگوییم. ما از زمام‌داران خود می‌خواهیم تجدید نظری داشته باشند؛ الحمدلله افراد ماهر در کشور بسیار هستند، بسترها برای رشد و تعالی آماده است؛ سراغ شعار نرویم، شعار‌ زیاد دادیم، به سراغ عمل برویم؛ این خواست شما نمازگزاران است؛ از مسئولان می‌خواهیم درباره‌ وضعیت و سرمایه‌ی اقتصادی کلان کشور دقت نظری داشته باشند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و گرامیداشت مقام معلّم، گفت: زمان مسائلی را آشکار می‌کند و مخصوصاً نسل جوان را فریب می‌دهد، مکتب التقاطی آمد که مکتب اسلام را با دنیای کمونیسم مخلوط کند و یک فرزندی به وجود بیاورد؛ اما شخصیت عظیم جهان شیعه علّامه مطهری قلم برداشت و در این‌باره از حقوق اسلام دفاع کرد تا اسلام را به انحراف نکشانند. خداوند روح این عزیز را با ارواح مطهر اهل بیت عصمت و طهارت محشور بگرداند، و همچنین این روز با عظمت را به جامعه معلمین تبریک عرض می‌کنم.

وی بیان کرد: به دنیا اعلام کنیم که هر چه دلتان می‌خواهد دشمنی کنید اما این را بدانید که این انقلاب شکست نمی‌خورد؛ ما از همان آغاز پیروزی انقلاب شاهد اعجاز الهی در مملکت خود هستیم، همان پیروزی انقلاب نیز اعجاز الهی بود، مسائل دیگری اتفاق افتاد که ما خواب بودیم اما خدا ما را یاری کرد؛ درخصوص مسئله‌ی طبس، زمامداران ما خواب بودند، اما خداوند بود که ما را یاری کرد.

امام جمعه موقت فیروزکوه خاطر نشان کرد: حتی در سال گذشته دشمنان یک جنگ ترتیبی به راه انداختند و محاسبه‌شان این بود که در مدت یک هفته کار این نظام تمام است، اما کار خودشان تمام شد؛ این‌ها همه اعجاز الهی است، تأمل کنیم.

سراج با اشاره به اتفاقات هفته‌های اخیر، گفت: از قول امیردریادار رستگار، مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک این مطلب را عرض می‌کنم، زیر دریایی هسته‌ای و مدرن و مجهز آمریکا به صورت خیلی محرمانه و مخفیانه از دریای بین‌المللی حرکت کرده بود و به آبراه کشور ما آمد تا کسب اطلاعات کند، اما نیروهای توانمند ارتش دریایی ما آن‌چنان این دستگاه پیشرفته را مختل کردند که این زیردریایی مجبور شد روی آب بیاید، سپس با ملوانش صحبت شد و به دنیا اعلام شد که شکست خود را بپذیرید و پذیرفتند.

وی افزود: همین دریادار می‌گوید که روزهای اخیر آنها هواپیمایی مجهز برای فیلمبرداری و کسب اطلاعات به آسمان کشور ما فرستادند، اما نیروهای عزیز کشور ما که مربوط به جنگ الکترونیک بودند آنچنان این هواپیما را مختل کردند، وقتی که هواپیما بازگشت متوجه نشدند چه مشکلی برای هواپیما پیش آمد! چند روز بعد باز هم اتفاقی شبیه به این رخ داد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: آنها با صراحت به دنیا اعلام کردند که موقعیت و تسلیحات الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران بر کُل آمریکا برتری دارد. حرف شما و ما و زمام‌داران، هم به دشمنان خارجی و هم داخلی، این است که ما همه‌ی نارسایی‌های کشورمان را می‌دانیم و آنها را برطرف می‌کنیم، اما آنها این را بدانند که اگر این آرزو را در سر دارند که یک روزی این نظام را برچیده ببینند، این آرزو را به گور خواهند برد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه با اشاره به شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، گفت: شهادت ایشان را به محضر شریف امام عصر (عج) و مقام عظمای امامت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

دانش‌‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار