در راستای دستیابی به بخشی از اهداف سند تحول بنیادین؛

طرح یک روز بدون کیف در مدارس ابتدایی شهر تهران کلید خورد

تهران(پانا) - طرح «یک روز بدون کیف» عنوان طرحی است که تعدادی از مدارس ابتدایی شهر تهران را به میزبانی طلبید، طرحی که در دور جدید فعالیت آموزش و پرورش شهر تهران برای دستیابی به بخشی از اهداف سند تحول بنیادین کلید خورد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح یک روز بدون کیف در مدارس ابتدایی شهر تهران کلید خورد

طرح «روز بدون کیف»، امروز در مدارس ابتدایی شهر تهران در راستای بهره‌وری در فرآیند یاددهی ـ یادگیری با فعالیت‌های مهارت محور، تنوع بخشی به مواد، محیط‌ها و فرصت‌های یادگیری، چرخش تحولی از محتوای متمرکز کتاب‌های درسی به اهداف پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی، چرخش تحولی از حافظه محوری به پژوهش و مسأله محوری، ایجاد فرصت برای خلاقیت، زمینه‌سازی و تقویت عادت به مطالعه اجرا شد‌.

آموزش و پروش یک روز از اردیبهشت ماه را برای دانش‌آموزان ابتدایی، «روز بدون کیف» اعلام کرد که طرحی شاد و غافلگیرکننده بود. در این روز آموزش تعطیل نبود، بلکه فعالیت‌های مجلات رشد در کلاس‌های درس با توجه به اهداف مورد تایید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شد.

شادابی در مدرسه موجب رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود. چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانش‌آموز به توانایی‌ها و شایستگی‌های کامل دست نخواهد یافت، از این رو، برنامه «یک روز بدون کیف» در راستای تقویت روحیه، افزایش روحیه همدلی و نشاط میان دانش آموزان برگزار شد.

دانش آموزان در این طرح، کیف و کتاب های درسی را همراه خود نیاورند و در کنار مربیان و معلمان به انجام کارهای هنری پرداختند، علاوه بر این دانش آموزان با مشاغل مختلف و نحوه ساختن وسایل و ابزار از مواد دور ریختنی آشنا شدند و حس نوع دوستی و همکاری تجربه کردند.

شاد زیستن برای کودک به اندازه تغدیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد، زیرا سلامت روحی و روانی و فیزیکی و جسمانی او را تامین می‌کند. امروز دانش آموزان خیلی شاد بودند و این از همه چیز مهم‌تر است. واقعا چرا باید دانش آموزان دبستانی هر روز امتحان داشته باشند؟ چرا باید هر روز همه کتاب‌های مدرسه‌ را با خود به مدرسه ببرند؟ انگار امروز رها شده‌اند و واقعا خوشحالند.

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار