قادری در گفت‌وگو با پانا:

باید حمایت از سکوهای داخلی و خدمات آن‌ها به کاربران افزایش یابد

اگر نیازها در سکوهای داخلی مرتفع شود مردم خود را بی‌نیاز از سکوهای خارجی می‌بینند/ مشکلات سکوهای داخلی در خارج از کشور این است که امکان نصب آن برای ایرانیان خارج از کشور وجود ندارد/ هیچ‌کدام از سکوهای داخلی واجد همه ویژگی‌ها و خصوصیات سکوهای خارجی نیستند

تهران (پانا) - نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت اگر اشکالات و ایرادها در سکوهای داخلی برطرف شود، استقبال بیشتری از این سکوها خواهد شد. وی تاکید کرد اگر مردم به‌رغم تعصب نسبت به تولیدات داخلی، سراغ سکوهای خارجی می‌روند به‌خاطر خدمات بهتری است که از این سکوها دریافت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۶۵۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
باید حمایت از سکوهای داخلی و خدمات آن‌ها به کاربران افزایش یابد

جعفر قادری در گفت‌وگو با پانا درباره برخی انتقادات نسبت به خدمات سکوهای داخلی اظهار کرد: «نسبت به گذشته وضعیت سکوهای داخلی بهتر شده است ولی هیچ‌کدام از سکوهای داخلی واجد همه ویژگی‌ها و خصوصیات سکوهای خارجی نیستند و نمی‌توانند تمام نیاز کاربران داخلی و خارجی ایرانی را تامین کنند.»

وی ادامه داد: «مشکلات سکوهای داخلی در خارج از کشور این است که امکان نصب آن برای ایرانیان خارج از کشور وجود ندارد و ایرانیان خارج از کشور در استفاده از این سکوها مشکل دارند. همچنین بعد از فیلترینگ سکوهای خارجی، تماس ایرانی‌ها با خارج از کشور و ارتباط با بستگان و دوستان در خارج از کشور کاهش داشته است.»

این نماینده مردم در خانه ملت افزود: «مشکلات جست‌وجوی کاربران در این پلتفرم‌ها یا انتقال پیام از یک سکو به سکوی دیگر یا مشکلات تماس‌های صوتی و تصویری از دیگر مشکلات سکوهای داخلی است.»

قادری با بیان اینکه اکنون افراد زیادی در سکوهای داخلی فعال شده‌اند، گفت: «مسئولان مربوطه به‌ویژه وزارت ارتباطات باید حمایت و البته نظارت بیشتری بر این سکوها داشته باشند.»

وی تعداد زیاد سکوهای داخلی را هم یک ایراد عنوان کرد و گفت: «اگر امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اختیار یک یا دو سکو قرار می‌گرفت، امکان ارائه خدمات بیشتری به کاربران ایرانی وجود داشت. برخی از سکوهای داخلی، سرور مناسب ندارند و کمبود خدمات پشتیبانی این سکوها باعث شده تا با افزایش تعداد کاربر، نتوانند خدمات خوبی به کاربران ارائه کنند. گرچه امکان افزایش تعداد در گروه‌ها و کانال‌ها و انتقال پیام به تعداد بیشتری از گروه‌ها و کانال‌ها از مزیت‌های سکوهای داخلی است، ولی برخی از سکوهای داخلی امکان پوشش تعداد قابل توجهی از گروه‌ها و کانال‌های مختلف را ندارند و برای برخی از کاربران به‌خاطر زیاد بودن کانال‌ها و گروه‌ها، سکوهای آن‌ها دچار توقف و کندی می‌شود.»

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: «اگر این اشکالات و ایرادها در سکوهای داخلی برطرف شود، استقبال بیشتری از این سکوها خواهد شد. عموم مردم که نگرانی‌های امنیتی ندارند و اهل قانونگریزی نیستند که از این بابت نگرانی داشته باشند. آن‌ها می‌خواهند در سکوها، کسب و کار خود را اداره کنند یا در ارتباطات اجتماعی از این سکوها استفاده کنند. اگر این نیازها در سکوهای داخلی مرتفع شود خود را بی‌نیاز از سکوهای خارجی می‌بینند. اگر آن‌ها به‌رغم تعصب نسبت به تولیدات داخلی، سراغ سکوهای خارجی می‌روند بخاطر خدمات بهتری است که از این سکوها دریافت می‌کنند. آن‌ها انتظار ندارند که سکوهای داخلی همه نیازهای آن‌ها را برطرف کند، انتظار آن‌ها این است که سکوهای داخلی حداقل نیاز آن‌ها را برطرف کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار