در آستانه هفته معلم:

فیلم سینمایی آقای امیدوار ساخته کارگردان استان فارسی از شبکه امید پخش می‌شود

شیراز (پانا) - فیلم سینمایی آقای امیدوار داستان معلمی بی‌انگیزه و سر به هواست که در مشکلات مالی غرق شده و به علت رفتارهای غیرمتعهدانه‌اش در معرض خطر اخراج قرار گرفته است.این فیلم که ساخته مجید پایدار، کارگردان جوان و خوش آتیه استان است، از سوی تماشاگران و به ویژه جامعه فرهنگیان مورد استقبال بسیار واقع شده است.

کد مطلب: ۱۳۶۵۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
فیلم سینمایی آقای امیدوار ساخته کارگردان استان فارسی از شبکه امید پخش می‌شود

عوامل این فیلم، سعی کرده‌اند با زبان طنز و در فضای تعلیم و تربیت، با ارائه روش‌های اثرگذار دانش‌آموزان را به علم و تحصیل علاقه‌مند کنند.
به گفته کارگردان این فیلم، داستان آقای امیدوار به داستان آقای سید محمد ظاهر علوی معلم ابتدایی استان فارسی در روستای خوانیک شهرستان فراشبند برمی‌گردد که در سال ۱۳۹۶ روش تدریسی را ابداع کرد که جایزه الگوهای برتر تدریس در کشور را از آن خود کرد.
پایدار گفت: این معلم ابتدایی با آسیب شناسی آموزش سنتی در مدارس ابتدایی در صدد آن برآمد تا راهکار هایی برای جذاب کردن مفاهیم آموزشی و همچنین تنوع بخشی به فضا و چیدمان کلاس درس خود ابداع کند و با هزینه شخصی ایده هایش را در کلاس خود پیاده‌سازی کرد که نتیجه آن کاملا موفقیت‌آمیز بود.
وی ادامه داد: هر چند علی رغم اینکه مقرر شده بود این روش تدریس به عنوان الگو در مدارس کشور اجرایی شود متاسفانه هنوز پیگیری‌های لازم برای این کار صورت نگرفته است.


فیلم آقای امیدوار اقتباسی از این اقدام معلم نمونه استان فارسی و با هدف ترویج و اجرایی شدن این روش نوین آموزشی است.
در این فیلم شخصی به نام آقای شیرازی، به صورت اشتباهی با آقای امیدوار که معلمی سرخورده و ناامید و مقروض است تماس می‌گیرد و او را با هزینه تدریس قابل توجهی برای تدریس خصوصی به پسرش پوریا استخدام می‌کند.
خانواده شیرازی، خانواده‌ای ثروتمند هستند و خانه‌ای بزرگ دارند. آقای امیدوار که از دست شرخرها فراری است، ادعا می‌کند که به علت شیوه تدریسش باید در خانه شیرازی‌ها بماند.
آقای امیدوار شروع به آموزش به روش‌های تکراری و سنتی می‌کند اما بعد از مدتی، مجبور می‌شود برای دریافت پولی که به آن نیاز دارد، روش‌های مختلف را امتحان کرده و در نهایت کلاس درسی تجربی با مسائل متنوع برای پوریا آماده می‌کند و او را به درس علاقه‌مند می‌سازد.
آقای امیدوار از معلمی نالایق به معلمی دلسوز تبدیل می‌شود که سال بعد برنده جشنواره الگوهای برتر تدریس می‌شود.
این فیلم به تهیه کنندگی، کارگردانی و تدوین مجید پایدار، فیلمنامه سیده ساره سیوف، تصویربرداری صمد فرهنگ و صدابرداری سعید احمدی ساخته شده است و در آن مجید پایدار، مهرداد نعمت اللهی، محمد حسین نعمتی، محبوبه دهقانیان، عرشیا گرامی، زینب مددی ایفای نقش می‌کنند.

فیلم سینمایی آقای امیدوار، بناست در آستانه هفته معلم فردا دوم اردیبهشت ماه ۱۰:۳۰ صبح از شبکه امید (شبکه نوجوانان) پخش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار