معلون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان گلستان:

توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان اولویت ماست

گلستان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان و رفع آن، ارتباط موثر با دانش‌آموزان و کشف و شکوفایی استعدادهای آنها، تشکیل جلسات برای مربیان، معلمان و‌ مشاوران و زمینه‌سازی نقش‌آفرینی در حوزه فرهنگی را بخشی از برنامه‌های در حال اجرای این حوزه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان اولویت ماست

موسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان ضمن تسلیت ایام سوگواری مولای متقیان امیرالمونین علی (ع) بیان کرد: در حوزه پرورشی هر چه فعالیت کنیم کم است و قطعا نیاز به تلاش بیشتر برای ارتقای این حوزه وجود دارد.

کابلی در ادامه در خصوص فعالیت های صورت گرفته بیان کرد: توجه جدی به آسیب اجتماعی دانش آموزان و رفع آن، ارتباط موثر با دانش آموزان و کشف و شکوفایی استعدادهای آنها، تشکیل جلسات برای مربیان و معلمان و‌ مشاورین، زمینه سازی نقش آفرینی در حوزه فرهنگی از برنامه های در حال اجرای این حوزه است.

موسی کابلی در پایان اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم تا برنامه ها و اقداماتمان را به جای گفتار در رفتارمان نشان دهیم.

مجید یازرلو، رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش استان گلستان گفت: اداره فرهنگی و هنری در فصل بهار و تابستان پرکارتر است. در حال حاضر دو برنامه روز قدس و سرود رضوی در دستور کار ما قرار دارد که نیازمند همکاری همه جانبه مسئولین این بخش است.

ما باید از ظرفیت های مختلف برای جذب دانش آموزان و خبرگزاری پانا به جهت پوشش حداکثری اخبار استفاده کنیم.

در بحث سرود رضوی ۱۲۰ مدرسه پای کار داریم که بازدید از این مدارس توسط اداره کل ارشاد و اداره کل آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.

سمیرا محمدی، کارشناس مسئول فرهنگی هنری درباره جشنواره های در حال برگزاری عنوان کرد: جشنواره های دانایی و توانایی، سرود رضوی، جشنواره فردا و پرسش مهر در حال برگزاری است که همکاری کارشناسان شهرستان ها را برای تولید بیشتر آثار می‌طلبد.

محمدی ادامه داد: «جشنواره فردا»در سه بخش همگانی، گروهی، نقد و «پرسش مهر‌»در دو بخش فرهنگی و هنری قابلیت تولید اثر دارد.

اسماعیل عباسپور، کارشناس مسئول فرهنگی هنری و اردوها و فضاهای آموزشی ضمن تقدیر و تشکر از کارشناسان شهرستان ها گفت: در سال گذشته ۵ رویداد و ۱۰۰ جنگ شادی برگزار شد که سبب جذب و شرکت ۸۰ هزار دانش آموز‌ شد. مهمترین موضوع مطرح در سال جاری ،اردوهای درون و برون شهری است. استان در مجموع ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار سهمیه برای اردوی درون شهری و ۷۵۰ سهمیه اردوی برون شهری دارد که تعداد سهمیه هر شهرستان بر اساس جمعیت آن ارسال می‌شود.

مهدی لطفی،مدیر اداره قرآن و عترت مهمترین برنامه ها در بخش قرآن و عترت را مسابقات عنوان کرد و گفت: چالش هایی در بخش مسابقات داشتیم که زحمت معاونین را بیشتر کرد و توانستیم با همکاری صادقانه آنها این مسئله را به خوبی حل کنیم.

احسان طهماسبی،مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان نیز گفت: ما در سازمان دانش آموزی دوره های آموزش خبرنگاری، جشن نیکوکاری با همکاری کمیته امداد و اردوی زیارتی مشهد را پشت سر گذاشتیم و در حال برگزاری پویش احسان و اکرام دانش آموزی در شب های قدر هستیم.

وی تاکید کرد: اصل هدف ما حضور فعال دانش آموزان در حوزه ایثار و انفاق است. هدف نهایی این پویش هم گفتمان سازی و جریان سازی فرهنگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار