عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

‌باید از نظر حکمرانی نگاه‌‌ها به آموزش و پرورش ‌تغییر یابد

تهران (پانا) - نماینده مردم کازرون و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نظام حقوق و دستمزد و ورود و خروج به آموزش و پرورش اصلاح شود، تاکید کرد چه دلیلی دارد مدیران در نفت و فولاد و ... حقوق‌های بالا بگیرند ولی کسانی که آن‌ها را تربیت کرده‌اند در گذران‌ زندگی‌شان بمانند.

کد مطلب: ۱۳۶۰۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
‌باید از نظر حکمرانی نگاه‌‌ها به آموزش و پرورش ‌تغییر یابد

فریدون عباسی دوانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برخی از مشکلات اخیر در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: «پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما یک تجربه‌‌ در نظام رتبه‌بندی داریم و آموزشگاه‌های درجه‌داری و دانشکده‌های افسری در حوزه نظامی، ‌راه ورود را به سیستم دفاعی کشور مشخص می‌کنند. چرا ما از آن تجربه استفاده نمی‌کنیم؟ معلمی کاری ‌کمتر از دفاع نیست. می‌بایست برای معلمان دبستان مثل درجه‌داری یک الگو و برای معلمان دبیرستان به مانند افسری یک الگوبرداری داشته باشیم و نظام حقوق و دستمزدشان براساس رتبه‌ای باشد که دارند. اگر این کار را بکنیم دیگر اینقدر دردسر نخواهیم داشت.»

وی ادامه داد: «اگر مشکلاتی در حوزه پولی کشور ایجاد می‌شود ما نباید معلمان را در آخر بگذاریم و پس از بقیه به آن‌ها رسیدگی کنیم. ابتدا باید حقوق معلمان ترمیم شود تا آن‌ها آرامشی داشته باشند و بتوانند به آموزش و پرورش بپردازند نه اینکه بخواهند بروند شغل‌های دوم و سوم و شغل‌هایی که چه هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد، آنها را انتخاب کنند.»

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه آموزش و پرورش در هیچ دولتی ثبات نداشته است و همیشه نگاه سیاسی نسبت به آن وجود داشته است، افزود: «‌همواره آموزش‌و‌پرورش از نظر مالی عقب بوده است. چه دلیلی دارد جایی که می‌خواهد اصل و اساس کشور را آموزش دهد و تربیت کند همیشه برخوردی به مانند یک تشکیلات اضافه با آن شود. مدام مدارس غیرانتفاعی و کلاس‌های کنکور را رشد داده‌ایم. این چه کاری است که در نظام آموزشی کشور انجام می‌دهیم؟! باید وضعیت را درست کنیم، این روش‌ها غلط است. باید به آموزش و پرورش بها بدهیم. شرکت‌های بزرگ باید بابت آموزش هزینه بدهند. چه دلیلی دارد مدیران در نفت و فولاد و ... حقوق‌های بالا بگیرند ولی کسانی که آن‌ها را تربیت کرده‌اند در گذران‌ زندگی‌شان بمانند.‌ این تناقض را تا زمانی که رفع نکنیم مسائل فرهنگی رفع نخواهد شد، چون مسائل فرهنگی جامعه باید از آموزش و پرورش آغاز شود.»

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: «آموزش و پرورش باید از وضعیت کنونی خارج شود، نظام حقوق و دستمزد، نظام ورود و خروج باید اصلاح شوند. باید از نظر حکمرانی نگاه‌مان به آموزش و پرورش را تغییر دهیم. تا زمانی که به آموزش و پرورش بهای لازم را ندهیم، ‌حتما مشکلات اقتصادی‌مان و فرهنگی‌مان پابرجا خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار