بازدید معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از امکانات نایین و پایگاه امدادی انارک

نایین (پانا) - معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان از امکانات شهرستان نایین و پایگاه امدادی انارک بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بازدید معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از امکانات نایین و پایگاه امدادی انارک

ابراهیم عادل زاده نائینی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان که به منظور بازدید از امکانات موجود هلال احمر شهرستان نائین به این منطقه سفر کرده بود، در آئین افتتاح بانک امانات و تجهیزات پزشکی شهر انارک نیز حضور یافت.

وی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت قائم آل محمد ( عج ) و فرا رسیدن ماه صیام به خیرین شرکت کننده در جلسه و تشکر از آنان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان نهاد عام المنفعه و خدمت رسان به طبقه محروم و نیازمند، عملکرد مطلوبی را از خود در حوادث باقی گذاشته است و در امور جوانان، داوطلبان امداد و نجات، آموزش، درمان و توانبخشی فعالیت می کند.

عادل زاده نائینی ادامه داد: پایگاه امداد و نجات بین شهری انارک در سال ۱۳۹۲ با همت مسئولین وقت افتتاح شد تا پاسخگوی حوادث جاده ای، کوهستان، اتفاقات کویرنوردی، حوادث داخل شهری و ... باشد و در حال حاضر ۳۰ نفر از نجاتگران آموزش دیده بصورت شبانه روزی در این منطقه فعالیت دارند.

وی به نمونه برنامه های جمعیت هلال احمر اشاره و امداد رسانی در حوادث جاده ای، آموزش نیروهای امدادی، اجرای طرح سخا در راستای پرداخت کمک هزینه دارو و درمان به خانواده بیماران صعب العلاج مانند امراض متابولیک، ام اس، پارکینسون، بیماران قلبی و عروقی، مبتلایان به ناراحتی کلیوی، انواع کانسر و ... اعلام و نمونه شاخص دیگر آن‌را افتتاح و تجهیز بانک امانات و تجهیزات پزشکی توسط گروه خیرین دست‌های مهربانی و سازندگی شهر انارک اعلام کرد.

اجرای طرح ملی همای رحمت در ماه مبارک رمضان، طرح جمع آوری داروهای مازاد بر نیاز منازل و تفکیک آن را از دیگر برنامه ها دانست.

وی خانه های هلال احمر را مرکزی با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی یا قراردادی اعلام کرد که در راستای ایجاد و تقویت روحیه همدلی و توجه به ایمنی و تاب آوری جوامع محلی به منظور کاهش خطر پذیری و مقابله موثر با حوادث ، کمک به توانمند سازی افراد و تجهیز تیم های آموزش دیده امدادی برای پاسخگویی در زمان حوادث و بحران‌ها در پرتو اهداف جمعیت هلال احمر در اماکن روستائی و شهری تاسیس و توسط اعضای داوطلب، خیرین، نیکوکاران و واقفین اداره می شود.

در پایان با حضور مسئولین، از خیرین و داوطلبان شرکت کننده در اهدای اقلام طبی به بانک امانات و تجهیزات پزشکی شهر انارک با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش مسئولین و درخواست اهالی در آینده نزدیک شاهد تاُسیس خانه هلال در شهر انارک نیز باشیم.

شهر انارک در فاصله ۷۰ کیلومتری شرق شهرستان نائین واقع شده است.

خبرنگار:محمد مهدی اشرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار