فعال فرهنگی اجتماعی شهر تهران:

اگر بخواهیم جامعه تغییر کند باید اول خودمان را تغیر دهیم

حلیا سلطانی: باید شنوای سخنان دشمنانمان باشیم

تهران (پانا) - یک فعال فرهنگی اجتماعی شهر تهران که نویسنده ۵ عنوان کتاب در حوزه دفاع‌مقدس و از دانشجویان رشته روانشناسی است، درباره اهمیت دوره نوجوانی عنوان کرد اگر قرار بر تغییر در جامعه باشد، ابتدا باید خود فرد تغییر کند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اگر بخواهیم جامعه تغییر کند باید اول خودمان را تغیر دهیم

حلیا سلطانی درباره اهمیت دوره نوجوانی در حاشیه مراسم تجلیل از ۱۱۴ نویسنده دهه هشتادی و نودی در گفت و گو با پانا گفت: «طبق فرمایش مقام معظم رهبری که در سال ۹۱ درباره گام دوم و نسل چهارم فرمودند، اهمیت دوره نوجوانی برای همه ما واضح شد چون در این دوره خمیرمایه بچه ها نرم‌تر است و می توانیم با آنها صحبت کنیم و آنها را تحت تاثیر قرار دهیم.»

وی افزود: «یکی از نقاط پرش بچه ها دوره نوجوانی است. ما باید به این نوجوانان هدف بدهیم و یک مکان و زمان مشخص را به آنها نشان دهیم‌، اما در جامعه امروزی ایران به دلیل رسانه هایی که وجود دارد بچه های ما کمی خودفروختگی فرهنگی پیدا کرده اند. وظیفه ما این است که با کار کردن بر روی نوجوانان که تازه وارد جامعه می شوند بتوانیم کمکشان کنیم تا ایران و ایرانی را دوست داشته باشند و برای آن اهمیت قائل شوند.»

سلطانی ادامه داد: «جدای از همه مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد و همه از آن آگاه هستیم باید ایرانمان را دوست داشته باشیم تا بتوانیم با هم آن را بسازیم. این نوجوان ها و جوانان هستند که آینده ایران را می سازند.»

وی خطاب به نوجوانان گفت: «به نوجوانان امروزی توصیه می کنم به دنبال علاقه خود بروند و چشم‌اندازی را مشخص کنند. در واقع علاقه نوجوانان به آن رشته و حرفه می تواند به او کمک کند تا درآمد بالایی را بدست بیاورد. برای اینکه بتوانیم یک هدف مشخص داشته باشیم و آن هدف را سازماندهی کنیم، باید اهل مطالعه و تحقیق باشیم و هر چیزی را باور نکنیم.»

سلطانی اظهار کرد: «ما باید صحبت های دشمنانمان را گوش دهیم با دیدگاه اینکه او دشمن ما است شاید حرفی بزند که اگر آن را بالعکس کنیم به موفقیت می‌رسیم. بچه های نوجوان و جوان ما باید بر روی خود کار کنند. اگر ما بخواهیم جامعه‌مان تغییر کند باید اول خودمان را تغیر دهیم.»

دانش آموز خبرنگار: سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار