مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری:

جامعه‌ای که فرهنگ و داشته‌هایش را به نسل بعدی نسپارد، جامعه مرده‌ای است

ساری (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری گفت جامعه‌ای که فرهنگ و داشته‌هایش را به نسل بعدی نسپارد آن جامعه، جامعه مرده‌ای است.

کد مطلب: ۱۳۵۲۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
جامعه‌ای که فرهنگ و داشته‌هایش را به نسل بعدی نسپارد، جامعه مرده‌ای است

زین‌العابدین نوکنده در مراسم آیین تجلیل از معاونین، مربیان و مشاورین ناحیه دو ساری به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: ما به خود به جهت داشتن شهیدان شاخصی همچون رجایی و باهنر می بالیم که صدقه جاریه ایی تحت عنوان نهاد مقدس امور تربیتی را بنیاد نهادند.

وی افزود: امور تربیتی نقش برجسته ایی در جهت اعتلای فرهنگ دینی، ولایت مداری همچنین اگاهی بخشی در بین نسل آینده دارد. نمونه بارز تعالیم یافتگان حوزه تربیتی شهدای مدافع حرم، امنیت، سلامت می باشند.

نوکنده در ادامه بیان کرد: فرهنگی دینی که با نزول قرآن به تکامل رسیده و پخته ترین حالت ممکن را به خودش گرفته است، شهیدان رجایی و باهنر با درک درست مسائل تصمیم به تاسیس نهاد امور تربیتی گرفتند که در آن فرهنگ ناب ایثار و شهادت را آموزش دهند و این برای ما افتخارآفرین است، ما با افتخار هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی را گرامی می‌داریم و ماموریت‌هایی را که در این مسیر داریم را ارج می نهیم.

وی افزود: جامعه با طراوت، جامعه زنده و ایران قوی که مولایمان مقام معظم رهبری از آن با افتخار سخن می گوید و به رخ همه شیاطین می‌کشند، ایرانی است که دارای فرهنگ ناب محمدی که مروج آن سربازان و افسرانی همانند شما هستند. به همین جهت ما در اینجا جمع شده ایم تا تجدید میثاق داشته باشیم با فرهنگ خودمان، با شهدایی که این سرمایه اجتماعی را برایمان به ارمغان گذاشتند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری بیان کرد: ما باید از ارزش ها و باورهای زیبایی که از آنها نام می‌بریم دفاع کنیم و انتقال دهنده مکتب صحیح اسلام باشیم. این مکتبی است که لرزه بر تن دشمنان این سرزمین پاک و مقدس می‌اندازد.

و ی در پایان گفت : امروز یکی از این سرمایه های اجتماعی نازنین فرزندان و دانش آموزان ما هستند و ما به خود می بالیم برای تربیت چنین فرزندانی که آینده سازان این مرز و بوم هستند به همین جهت از کارشناسان حوزه امور تربیتی تقاضا میکنم تا آیندگان را بر اساس ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و تربیت کنند تا شاهد نسلی آگاه و مسئولیت پذیر باشیم.

دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار