رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

رسیدن به نقطه اشتراک از آوردهای فراخوان بین‌المللی رهیافت است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت یکی از آوردهای فراخوان بین‌المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید (رسا) رسیدن به یک نقطه اشتراکی دانشی در روش‌ها ، مدل‌ها و متدها است.

کد مطلب: ۱۳۵۱۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
رسیدن به نقطه اشتراک از آوردهای فراخوان بین‌المللی رهیافت است

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ جلسه وبینار با حضور علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و معاونین و مدیران سازمان و معاونین سوادآموزی استان‌های کشور برگزار شد.

علیرضا عبدی در این جلسه ضمن خوش آمدگویی به معاونین سوادآموزی استان‌ها، اعیاد شعبانیه را محضر همه حاضرین تبریک و تهنیت عرض کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن توضیحاتی در خصوص کلاسگذاری گفت: با توجه به اینکه زمان، محدود است و فرصت در نظر گرفته‌شده نهایتاً تا پایان سال است، لازم است معاونین استان‌ها در مهلت مقرر کلاسگذاری و پالایش سوادآموزان را به نقطه مطلوب برسانند و اجرای درست و به موقع کلاسگذاری از ملاک‌های ارزیابی استان‌ها خواهد بود.

عبدی با اشاره به نخستین فراخوان بین‌المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید (رسا) افزود: این طرح هم که از گام‌های جدید مردمی‌سازی نهضت سوادآموزی است، برگرفته از فرمان امام خمینی(ره) و خواسته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دغدغه دولت و وزارت آموزش و پرورش است و به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و یکی از آوردهای طرح رسا این است که بتوانیم در روش‌ها، مدل‌ها و متدها به یک نقطه اشتراکی دانشی برسیم. بنابراین لازم است معاونین استان‌ها گفتمان‌سازی این طرح را جدی بگیرند و همانطور که با برگزاری نشست خبری در سطح ملی این طرح معرفی شد در سطح استان‌ها هم با برگزاری جلسات و نشست‌ها با مدیران کل و رؤسای دانشگاه‌ها و... به معرفی طرح اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه خاطرنشان کرد: در بازبینی سالی که گذشت لازم است هریک از اعضای معاونین و تیم سوادآموزی استان‌ها عملکرد نهضت در استان خود را بررسی و ایده‌ها و نقطه‌نظرات خود را برای سازمان ارسال نمایند و برای این کار می‌توانند از مدل swot استفاده کنند و این مستلزم شناخت کامل از مسائل سوادآموزی است. همچنین برنامه‌ها و فعالیت‌های سال آینده استان را طراحی و برنامه‌های طراحی‌شده را به راهبرد، راهکار و برنامه عمل تبدیل و ارسال کنند و در عین حال عملکرد سازمان نهضت سوادآموزی را در سطح ملی و در سالی که گذشت مورد نقد و بررسی قراردهند.

شایان ذکر است در این جلسه توسط اعضاء حاضر، توضیحات مبسوط و کاملی در خصوص کلاسگذاری و نحوه پالایش اسمی سوادآموزان، نحوه شرکت و ارسال آثار در فراخوان بین‌المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید، برنامه ملی ایران سبز؛ ایران قوی، گفتمان‌سازی سوادآموزی، نحوه تخصیص بودجه به استان‌ها، مراکز یادگیری محلی، نحوه ارزیابی عملکرد استان‌ها و مسائل مربوط به حوزه سوادآموزی عنوان و به سؤالات و دغدغه‌های معاونین در این موارد پاسخ داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار