در گفت‌وگو با پانا بررسی شد

در چه شرایطی کارخانه‌ها نیروی انسانی‌شان را از هنرستان‌ها انتخاب می‌کنند؟

تهران (پانا) - عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی معتقد است که نظام آموزشی باید مهارت محوری و تخصص را اولویت قرار دهد و این موضوع به اطلاع صنایع و کارخانه‌ها برسد تا نیروی انسانی‌شان را از فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها انتخاب کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
در چه شرایطی کارخانه‌ها نیروی انسانی‌شان را از هنرستان‌ها انتخاب می‌کنند؟

بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار گفت: «مسئله بیکاری در کشور ایران علی‌رغم اینکه تعداد متقاضیان دانشگاه کم نیست، بالاست. این مسئله نشان می‌دهد که آموزش‌ها عموماً تئوری محور هستند نه عملی.»

در کشورهای توسعه‌یافته تخصص حرف اول را می‌زند

رحیمی اظهار کرد: «در کشورهای توسعه‌یافته حضور نیروهای متخصص حرف اول را می‌زند. در کشور ایران با این تعداد نیروی تحصیل‌کرده‌ای که وجود دارد انتظار خلاقیت و نوآوری در بازار کار بیشتر است اما این مهم وقتی اتفاق می‌افتد که آموزش‌ها تئوری محور نباشد.»

وی با بیان اینکه نظام آموزشی ایران باید مهارت محوری را اولویت قرار دهد، گفت: «درست است که مدارس فنی و حرفه‌ای و هنرستانی در نظام آموزشی ما کم نیست اما باید روی کاربردی کردن آنچه در مدرسه و دانشگاه آموخته می‌شود کار کرد.»

اگر آموزش‌ها مهارت محور باشند صنایع نیروی انسانی‌شان را از هنرستان‌ها انتخاب می‌کنند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: «اگر آموزش و پرورش مهارت را محور قرار دهد قاعدتاً صنایع و کارخانه‌ها هم می‌دانند که برای انتخاب نیروی انسانی می‌توانند روی این نهاد حساب باز کنند و به همین نهاد مراجعه می‌کنند تا نیروی انسانی‌شان را انتخاب کنند و برای اثبات این مهم می‌توانند مدتی کارآموزی بگذارند. دانش‌آموز در سال‌های اخیر تحصیل در این مراکز کار کند و بعد از فارغ‌التحصیلی به‌عنوان نیروی کار جذب شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار