معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با پانا:

اصلاح الگوی کشت درگرو فرهنگ‌سازی برای یکپارچه‌سازی اراضی است

تهران (پانا) - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی نقطه عطف موفقیت اصلاح الگوی کشت را در تشویق کشاورزان برای یکپارچه‌سازی اراضی‌شان عنوان کرد و در این مسیر فرهنگ‌سازی از طریق هنرستان‌های کشاورزی بسیار موثر عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح الگوی کشت درگرو فرهنگ‌سازی برای یکپارچه‌سازی اراضی است

علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی حتی یک هکتار هم برای کشت ندارد و کشاورزی در ایران کاملا خصوصی است، اظهار کرد: «وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌گذاری کرده و براساس نیاز و اقلیم و اقتصاد برنامه‌ریزی می‌کند.»

تقسیم اراضی مانع جدی اصلاح الگوی کشت

مهاجر عنوان کرد: ‌«این نهاد نه قدرتی دارد و نه ابزار قانونی دارد که بتوان اصلاح الگوی کشت را به سرانجام خوبی برساند. از این جهت این وزارتخانه فقط می‌تواند سیاست تشویقی داشته باشد. با کمک وزارت نیرو سیاست‌های تشویقی مانند پرداخت یارانه انرژی به کشاورزانی که با اصلاح الگوی کشت همکاری کنند، تعریف کرده‌ایم.»

مهاجر مهم‌ترین دغدغه اصلاح الگوی کشت را یکپارچه‌سازی اراضی عنوان کرد و گفت:‌«برای تسهیل الگوی کشت باید به یکپارچه‌سازی اراضی توجه ویژه کرد. در قوانین ما صاحبان زمین‌های بزرگ بعد از فوت زمین‌شان خرد می‌شود تا بین ورثه تقسیم شود و این خرد‌شدن زمین بیشترین آسیب را به صنعت کشاورزی در ایران می‌رساند.»

فرهنگ‌سازی با کمک هنرستان‌های کشاورزی

وی افزود: «فرهنگ‌سازی برای اصلاح برخی از قوانین دست و پاگیر حوزه کشاورزی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و در این زمینه آموزش و پرورش می تواند نقش کلیدی داشته باشد زیرا با والدین دانش‌آموزان سروکار دارد. از سوی دیگر هنرستان‌های کشاورزی که مرکز آموزش کشاورزان آینده است می تواند در این فرهنگ‌سازی کمک بزرگی داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار