معاون سیاسی وزیر کشور:

بدون تبعیت از ولایت، دعوت به اصلاحات پوچ و بی معناست

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزارت کشور با مهم شمردن اصل ولایت پذیری در نظام اسلامی، گفت بدون تبعیت از ولایت، دعوت به اصلاحات پوچ و بی معناست

کد مطلب: ۱۳۵۰۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بدون تبعیت از ولایت، دعوت به اصلاحات پوچ و بی معناست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزارت کشور طی نشست حضوری با نمایندگان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت نظارت بر تشکل‌ها، که با حضور چهره‌های برجسته شبکه فکری - سیاسی معاونت فرهنگی - دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت اعیاد شعبانیه در شب میلاد سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) اظهار داشت: خداوند متعال درباره پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) می فرماید:"یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه" و پیامبر عظیم الشان اسلام نیز دلیل بعثت خود را " لاتمم مکارم الاخلاق" معرفی فرمودند؛ که این رسالت در روز غدیرخم به آیه شریفه "الیوم أکملت لکم دینکم" به کمال رسید. به عبارت دیگر، بعثت نبی اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) با نزول ولایت اکمال پیدا نمود و بر این مبنا تبعیّت از شجره ولایت، لازمه ایمان به رسالت نبی اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) است، زیرا اکمال دین در روز غدیرخم برای تحقق وعده الهی مبنی بر هدایت نوع بشر بوده است.

معاون سیاسی وزارت کشور در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: ابلیس بعد از آنکه به انسان سجده نکرد و از درگاه الهی رانده شد، قسم خورد که نوع بشر را گمراه کند زیرا در نقشه خداوند و هندسه الهی مخلوقی خلق شد که نیاز به هدایت داشت و به همین جهت خداوند انسان را به حال خویش رها نکرد و شاخص حق و باطل را به او ارزانی داشت.

وی ضمن آنکه، اصل ولایت را به مثابه معیاری برای شناخت جریان حق از باطل دانست، تصریح کرد: در فرازی از دعای شریفه ندبه می خوانیم: وَ لَوْلا أَنْتَ یا عَلِىُّ لَمْ یُعْرَفِ الْمُؤْمِنُونَ بَعدی. پیغمبر اکرم فرمودند: ای‌علی! اگر تو در میان امتم نبودی اهل ایمان بعد از من شناخته نمی شدند. یعنی شاخص، ولایت تو است. و فرمودند: اگر تو نبودی حزب خدا معلوم نمی شد.

وی در ادامه افزود: در تکمیل این رسالت الهی، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، با نثار جان، مال و اهل‌بیت و یاران با وفایش، علَم ولایت را در عاشورا برافراشت و آن را به بزرگترین نقطه عطف در تاریخ اسلام تبدیل نمود؛ بر همین مبنا، پیامبر گرامی اسلام فرمود: حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْن. حسین از من است و من از حسینم.
وی گفت: این بیان نورانی به آن معنا است که حیات دین بواسطه قیام امام حسین(علیه‌السلام) احیاء شد و بعثت و غدیر با احیا و اصلاح‌گری اباعبدالله و یارانش در روز عاشورا پیوند یافت. بنابراین نظام حق در روز عاشورا پیروز شد و هزینه آن را امام(علیه‌السلام) پرداخت نمود تا بشریت، معیاری برای شناخت حق از باطل داشته باشد و اینکه خارج از دایره ولایت، اصلاح و اصلاح‌گری وجود ندارد.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه اصلاح‌گری در سایه ولایت ترجمه و معنا می یابد، اظهار داشت:معیار کسی که خود را اصلاح‌گر می داند تبعیت از ولایت است و اساساً بدون تبعیت‌پذیری از ولایت، اصلاح‌گری و دعوت به اصلاحات پوچ و بی‌معناست و ادعای اصلاح‌گری بدون در نظرگرفتن و عمل به رهنمود‌های ولی فقیه محکوم به بطلان است. در عصر حاضر نیز، حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) در تبیین ولایت فرمودند: "ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله و ائمه است". در ‌واقع کسی مصلح واقعی به شمار می رود که تابع ولی فقیه عصر خود باشد.

وی اضافه کرد: شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی هم بر این اصل تاکید نمودند: برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید. همچنین فرمودند: والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکّان انقلاب را به دست دارد. و در جایی دیگر گفتند: از اصول مراقبت کنید. اصول یعنی ولی فقیه، خصوصاً این حکیم مظلوم وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت، خامنه‌ای عزیز را عزیزِ جان خود بدانید و همچنین در قولی دیگر اشاره کردند: مرزها را تفکیک کنید؛ اگر می خواهید با هم باشید، شرط باهم بودن، توافق و بیان صریح، حول اصول است. اصول، مطوّل و مفصّل نیست. اول آنها، اعتماد به ولی فقیه است؛ یعنی اینکه نصیحت او را بشنوید، با جان و دل به توصیه و تذکرات او به عنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی عمل کنید".

غلامرضا در بخش پایانی صحبت‌های خود، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بر اهتمام حداکثری به امر ضروری جهاد تبیین در دوره کنونی و فعال‌سازی حلقه‌های میانی با محوریت جامعه نخبگانی و جوان کشور به صورت مستمر، همه جانبه، هوشمندانه، تمام‌ناشدنی، مخلصانه همراه با تواصی به حق و صبر و ایجاد زنجیره در این حوزه تاکید نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار