‌مراسم تجلیل از 138 معلم و دانش‌آموز ورزشکار برگزیده در قم برگزار شد

قم (پانا) - مراسم تجلیل از 138 دانش‌آموز، معلم، مربی و پیشکسوت ورزشکار برگزیده در سالن همایش کانون ورزشی مریم قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
‌مراسم تجلیل از 138 معلم و دانش‌آموز ورزشکار برگزیده در قم برگزار شد

مراسم تجلیل از 138 دانش آموز، معلم، مربی و پیشکسوت ورزشکار برگزیده و اعضای تیم های ورزشی منتخب با حضور مسئولان نواحی و کارشناسان تربیت بدنی آموزش و پرورش در سالن همایش کانون ورزشی مریم قم برگزار شد.

علیرضا رحیمی، مدیر کل آموزش وپرورش استان قم در این مراسم، طی سخنانی اظهار کرد: باید به نقش الگویی مربیان تربیت بدنی در راستای تحقق جامعه ای معنوی توجه ویژه داشت و از این طریق به نوعی می توان از آسیب های اجتماعی پیشگیری به عمل آورد.

علیرضا رحیمی، نهادینه سازی فرهنگ دینی اسلامی را توام با تربیت بدنی بسیار موثر خواند و تصریح کرد: ورزش زورخانه ای با عنوان یکی از ورزش های بسیار تاثیر گذار، متاثر از فرهنگ علوی است و در حفظ فرهنگ ناب اسلامی بسیار راهگشاست.

وی تاکید کرد: در دو سال کرونایی دانش آموزان دچار آسیب هایی از جمله اضافه وزن شده اند و ضرورت دارد معلمان تربیت بدنی و خانواده ها به این موضوع توجه داشته باشند.

علی یزدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم نیز گفت: آموزش و پرورش قم با توجه به وسعت استان و بهره مندی از اساتید مجرب با مدارک عالیه در فعالیت های تربیت بدنی در جایگاه پنجم کشوری قرار دارد.

وی سلامت یک جامعه را در گرو سلامت دانش آموزان آن جامعه دانست و گفت: با صحه بر این نکته که عقل سالم در بدن سالم است باید گفت سلامت دانش آموزان نقس بسیار موثری در پیشبرد اهداف جامعه دارد.

یزدی ادامه داد: باید برای حفظ سلامتی دانش آموزان با عنوان آینده ساز یک کشور بیشتر برنامه ریزی و فعالیت صورت گیرد و از طرفی اگر برای نشاط هر چه بیشتر دانش آموزان تلاش شود، قطعا در سال های آینده بهتر می توان از ظرفیت دانش آموزان در حوزه فعالیت های تربیت بدنی و قهرمانی بهره برد.

وی گفت: به منظور استعدادیابی ورزشی دانش آموزان استان بنا بر اولویت تصمیم بر افزایش فعالیت کانون های ورزشی گرفته شده چرا که علاوه بر توسعه ورزش همگانی، استعدادیابی دانش آموزان در شرایط مناسب و قهرمان پروری برای سال های آینده نیز خواهیم داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم با اشاره به افتتاح خانه ژیمناستیک استان افزود: فعالیت خانه ژیمناستیک با عنوان رشته پایه را به صورت جدی و با قوت پیگیری خواهیم کرد تا قدم های موثری که در این مسیر برداشته می شود مثمر ثمر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور 20 تیم با 200 ورزشکار بانو از افتخارات تربیت بدنی آموزش و پرورش قم در سال گذشته است.

یزدی با اشاره به اینکه 30 تیم شامل 500 ورزشکار و مربی و پیشکسوت از استان قم به مسابقات کشوری اعزام شدند، گفت: در همایش فوق، 25 نفر از دانش آموزانی که در مسابقات ورزشی سطح کشور مقام کسب کردند، تجلیل شدند.

وی در پایان از تمامی رسانه ها برای پوشش اخبار و گزارشات ورزشی دانش آموزان به منظور افزایش انگیزه آن ها برای شرکت در مسابقات ورزشی و بالابردن روحیه و فرهنگ ورزشکاری دعوت به عمل آورد.

در این همایش، از فرهیختگان تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی، مقام آوران مسابقات ورزشی فرهنگیان تحت عنوان «طرح شهید ابراهیم هادی» در مسابقات کشوری و استانی، معلمان و گروه های آموزشی فعال درس تربیت بدنی، مربیان، سرپرستان و مقام آوران مسابقات ورزش دانش آموزی، مدیران هنرستان های تربیت بدنی، مدیران اماکن ورزشی، برترین های مسابقات علمی مرتبط با درس تربیت بدنی و کارشناسان اداری تقدیر شد..

در همایش فوق، محسن اروجی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان، مدیران نواحی مناطق و شهرستانها، معاونین مدیرکل آموزش و پرورش، معاونین پرورشی و تربیت بدنی ادارات تابعه، روسای هیئت های ورزشی و جمعی از پیشکسوتان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار