رویداد فرهنگی و هنری شهرستان بن به روی صحنه رفت؛

روایت زنان نام‌آور تاریخ در نمایش دل آرام

بن (پانا) - رویداد بزرگ فرهنگی و هنری شهرستان بن با اجرای کنسرت نمایش دل آرام به تصویر کشیده شد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
روایت زنان نام‌آور تاریخ در نمایش دل آرام

این کنسرت نمایش که به نویسندگی و کارگردانی محمدحسن سلیمی بنی و با حضور بیش از ۱۰۰ نفر عوامل و بازیگر بومی شهرستان بن روی صحنه رفت، با استقبال بی نظیر مخاطبان روبه‌رو شد.

محمدحسن سلیمی نویسنده و کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با پانا با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در تاثیرگذاری مثبت، فوری و ماندگار هنر، از نمایش به عنوان راهی برای بیان دغدغه ها و مسائل اجتماعی نام برد و هدف از تولید و اجرای این اثر را استفاده از ابزار هنر برای تبیین مفاهیم اعتقادی و اجتماعی و بیان مسائل روز دانست؛ به طوری که بتواند بهترین تاثیر را برجای بگذارد.

وی از این نمایش به عنوان عاشقانه ای تاریخی یاد کرد که شرح دلاوری های مردم این مرز و بوم و نقش موثر زنان در حفاظت از شرف و استقلال کشور ایران را بیان می کند. زنانی که از دیرباز در سایه عفاف و پوشش حجاب، زیباترین حماسه ها را در دل تاریخ آفریدند و تا به امروز توانسته اند همواره حضور موثر خود را در اجتماع حفط کنند.

این نمایش در چهار اپیزود، داستان هایی از زنان نام‌دار تاریخ ایران، (شهرناز و ارنواز، ملک خاتون، دل آرام و شهیده زینب کمایی) را روایت می کند و با آهنگ ها و ملودی های فاخر ملی و بومی که متناسب با فضای داستان ها و به صورت زنده نواخته می شود همراه است.

گفتنی است این نمایش فاخر با همکاری و حمایت نهادهای فرهنگی استان، فرمانداری و ادارات شهرستان بن و پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان پس از دو ماه تمرین برای دو شب در بن اجرا شد و از هفتم تا دهم اسفند ماه۱۴۰۱ نیز در شهر کرد مرکز استان اجرا خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: غزل علی بیگی بنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار