سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت:

نشست بین‌المللی گرد و غبار در مرداد ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد

آخرین وضعیت توله یوزهای توران عالی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری نشست بین‌المللی گرد و غبار در مرداد ۱۴۰۲ خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
نشست بین‌المللی گرد و غبار در مرداد ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره میزبانی ایران برای نشست کشورهای همسایه در موضوع گرد و غبار، اظهار کرد: ایران به عنوان میزبان نشست بین‌المللی گرد و غبار در قطعنامه سازمان ملل متحد انتخاب شد. با توجه به تجربه موفقی که در نشست کشورهای همسایه پانزده‌گانه داشت، این اتفاق افتاد و بر همین اساس در مرداد ۱۴۰۲ این نشست برگزار خواهد شد. تجارب ارزنده‌ای که وجود دارد و ظرفیت‌های بین‌المللی که در قالب شکل گرفتن سازمان منطقه‌ای محیط زیست اتفاق افتاده، مبنای کار است.

وی در خصوص پیشنهاد برای کاهش آلودگی محیط زیست نیز گفت: در این ارتباط بودجه به سازمان محیط زیست داده نمی‌شود. ما خواستار ۲۰ درصد عوارض آلایندگی در امسال شدیم و خوشبختانه دولت مصوب کرد و در لایحه دولت هم آمد و حتی کمیسیون تخصصی مجلس به ۳۵ درصد ارتقا داد اما متاسفانه در کمیسیون تلفیق رد شد. متاسفانه این دیدگاه وجود دارد که شاید از قبل بوده و ما آن را حذف می‌کنیم دولت به آلودگی به عنوان یک درآمد نگاه نمی‌کند و مطمئن باشید که سعی می‌کنیم در صحن با همت نمایندگان مجلس برگردد.

سلاجقه خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برنامه جامعی در قالب یک جدول که تمامی دستگاه‌هایی که در بحث آلایندگی و آلوده کردن جو و اعضا مشارکت دارند را می‌گیرد که مبنای آن هم مبنای عملیاتی سال ۱۴۰۲ خواهد بود و مبنای ارزیابی هم همین جدولی است که دریافت می‌شود.

هفتمین ماده یوز هم در منطقه دیده و رصد شده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت توله یوزها عنوان کرد: وضعیت توله‌ یوزهای توران بسیار مناسب است و در وضعیت عالی قرار دارند. متاسفانه در فضای مجازی بحثی درباره نورگیری و استفاده از نور خورشید درباره توله‌یوزها مطرح شده بود حتی انسان به پشت بام می‌رود و نور خورشید را به عنوان بهترین نورگیری انتخاب می‌کند و این وضعیت برای توله‌یوزها هم اتفاق افتاد و آنها در وضعیت بسیار خوبی هستند. خوشبختانه هفتمین ماده یوز هم در آن منطقه دیده و رصد شد و در وضعیت بسیار مناسبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار