برگزاری وبینار آموزشی برنامه کانون یاریگران زندگی و نماد در اردبیل

اردبیل (پانا) - وبینار آموزشی برنامه کانون یاریگران زندگی و نماد با شرکت معاونین پرورشی و کارشناسان امور تربیتی، مشاوره، مراقبت و مدرسان منتخب مناطق و نواحی استان اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری وبینار آموزشی برنامه کانون یاریگران زندگی و نماد در اردبیل

در این وبینار آموزشی، غفور حضوری ،معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل طی سخنانی با اشاره به اهمیت و ضرورت نهادینه سازی برنامه های مراقبتی و محافظتی و پیشگیرانه در مدارس، دانش آموزان را بزرگترین سرمایه ملی یک جامعه توصیف کرد.

وی همچنین خواستار تامین سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی دانش آموزان شد وافزود: بدون تردید تحقق این امر موجب خواهدشدتا افرادی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان با اشاره به ساحت های تربیتی تصریح شده در سند تحول بنیادین، برنامه یاریگران زندگی و نماد را از برنامه های اثربخش در تحقق ساحت های تربیتی بویژه ساحت زیستی و ساحت اجتماعی دانست و تصریح کرد: بدون تامین سلامت، تحقق حیات طیبه که هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت اسلامی است با چالش مواجه خواهد بود.

نادر صاحب، رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت آموزش وپرورش استان هم در خصوص طرح کانون یاریگران زندگی و نحوه اجرای آن در مدارس گفت: این طرح شامل دو ساختار توانمندسازی روانی و اجتماعی و نیز شبکه سازی اجتماعی مبتنی بر پیشگیری های اجتماع محور می باشد که گروه های ذینفع از جمله دانش آموزان مشکلات خودشان را مساله یابی کرده و در قالب پروژه های کوچک به رفع آن اقدام می کنند.

وی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان را مجموعه‌ای از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به منظور مراقبت دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و مؤثر بیان کرد.

رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت آموزش وپرورش استان سرفصل های آموزش نماد را شامل مهارتهای منظومه رشد و مهارتهای ارتقایی معنوی معرفی و اضافه کرد: فرآیند های کامل نماد در طول سال تحصیلی در مدارس ناحیه۱، ناحیه۲، نیر، مشگین شهر و پارس آباد و فرآیندهای فوریتی و اورژانسی آن در کلیه مناطق و نواحی استان اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار