دعوا بر سر تملک خانه‌های تاریخی است

تهران (پانا) - امروز و با حضور حدود ۱۳۰ نفر از فعالان میراث فرهنگی، خبرنگاران و مسئولان استانی، بازدیدی از بافت تاریخی شیراز صورت گرفت.

کد مطلب: ۱۳۴۸۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
دعوا بر سر تملک خانه‌های تاریخی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسن میثمی مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دو روز پیش در صفحه شخصی خود نوشت: «امشب به ⁧ شیراز⁩ می‌روم. باید پیرامون شایعات و واقعیت‌های این روزهای ⁧ بافت تاریخی شیراز⁩ گفت‌وگو کنیم.

در یکی دو روز آینده میزبان خبرنگاران دغدغه‌مند در این منطقه تاریخی هستم.»

در همین راستا امروز و با حضور حدود ۱۳۰ نفر از فعالان میراث فرهنگی، خبرنگاران و مسئولان استانی در شیراز بازدیدی از بافت تاریخی شیراز صورت گرفت.

در این بازدید مشخص شد خانه ای که تصاویر و فیلم های آن در برخی رسانه ها منتشر شده، فاقد ارزش تاریخی است اما با این حال تخریبی در آن صورت نگرفته است.

در خصوص حضور لودرها در بافت تاریخی شیراز هم عنوان شد این لودرها برای کف سازی ادامه بافت تاریخی در این محوطه فعالیت دارند و بنایی بر تخریب هیچ کدام از خانه های تاریخی وجود ندارد.

در این بازدید اکثر فعالان میراث فرهنگی به صراحت اعلام کردند که هیچ تخریب تازه ای در بافت شیراز صورت نگرفته و کسانی هم که ادعای تخریب داشتند، نتوانستند این ادعا را ثابت کنند.

پس از بازدید از بافت تاریخی شیراز که با حضور نماینده استانداری، نماینده آستان مقدس شاهچراغ، نماینده وزارت راه و شهرسازی، نماینده شهرداری و نمایندگان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت گرفت، جمع حاضر با حضور در هتلی داخل بافت تاریخی، به مدت ۳ پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند.

نماینده آستان مقدس شاهچراغ در این نشست توضیحاتی را در خصوص حواشی پیش آمده ارائه کرد، اصل انتقاد از نماینده وزارت راه و شهرسازی بود که به زور به دنبال تملک خانه های تاریخی هستند، وزارت میراث فرهنگی هم به صراحت اعلام کرده که تملک مجوزی برای تخریب نیست.

جزئیات بیشتر در مورد این نشست ۳ ساعته به زودی منتشر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار