رئال‌مادرید – الهلال؛ جدالی برای قهرمانی جهان

تهران (پانا) - برای تعیین قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۲، رئال‌مادرید در رباط باید به مصاف الهلال برود.

کد مطلب: ۱۳۴۶۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
رئال‌مادرید – الهلال؛ جدالی برای قهرمانی جهان

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ ورزشگاه «امیر مولا عبدالله» شهر رباط مراکش میزبان فینال جام‌جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۲ خواهد بود که قضاوت آن برعهده آنتونی تیلور انگلیسی است. رئال‌مادرید پرافتخارترین تیم تورنمنت و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا به مصاف الهلال عربستان پرافتخارترین تیم آسیا و نماینده این قاره خواهد رفت.

رئال‌مادرید؛ مثل آب خوردن؟
یک فصل حتی برای تیمی قدرتمند هم فراز و نشیب‌های زیادی دارد. رئال‌مادرید هم که فصل پیش قهرمان لالیگای اسپانیا شد و جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد، با وجود برتری در ال‌کلاسیکوی رفت در لالیگا از رقیب دیرینه‌اش عقب ماند و شاید به آن جام هم نرسد. با این وجود بعد از ناکامی در سوپرجام، کارلو آنچلوتی نمی‌خواهد تیمش یک جام دیگر را به شکلی عجیب‌تر از دست بدهد. همیشه روی کاغذ قهرمان اروپا، قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها هم بوده و حالا هم تصور می‌شود قهرمانی کهکشانی‌ها در مراکش مثل آب خوردن باشد! پیش از این رئالی‌ها ۲ مرتبه جام قهرمانی را بعد از شکست حریفی آسیایی بالای سر برده‌اند و در واقع می‌خواهند در این اتفاق هت‌تریک کنند!

الهلال؛ عملیاتی که مثل بمب می‌ترکد
الهلال همیشه تیمی جاه‌طلب بوده و حالا هم بعید است برای رئال‌مادرید رقیبی ساده و دست‌وپا بسته باشد. رامون دیاس تیمش را به جایگاهی رسانده که با وجود افتخارات پرشمار در فوتبال عربستان‌سعودی و آسیا تابه‌حال به آن نرسیده بود. شاید حتی نایب‌قهرمانی هم برای الهلال اتفاقی بزرگ باشد و آن‌ها با سری بالا به ریاض برگردند، ولی بعید است که این فرصت بزرگ برای جام بردن و تاریخ‌سازی در فوتبال جهان را به راحتی از دست بدهند. در واقع دیاس و شاگردانش عملیاتی دارند که اگر با موفقیت انجام شود، در جهان مثل بمب می‌ترکد.

آمار بازی
۴) با ۴ قهرمانی رئال‌مادرید پرافتخارترین تیم جام‌جهانی باشگاه‌ها است. ۲ قهرمانی از ۴ قهرمانی رئال‌مادرید با شکست تیم‌های آسیایی (کاشیما آنتلرز ژاپن و العین امارات) به‌دست آمده.
۳) الهلال سومین تیم آسیایی است که در جام‌جهانی باشگاه‌ها به فینال می‌رسد. پیش از آن‌ها کاشیما آنتلرز و العین به فینال رسیده‌اند و دست هردو با شکست مقابل رئالی‌ها از جام کوتاه مانده است.
۷) در ۱۸ دوره قبلی بیش از هر کشور دیگری اسپانیایی‌ها جام گرفته‌اند که ۷ جام بوده. ۴ جام را رئال برده و ۳ جام را بارسا. تنها کشور غیراروپایی که جام دارد برزیل با ۳ قهرمانی است.
۱۸) در ۱۸ دوره متوالی جام‌جهانی باشگاه‌ها قهرمان لیگ قهرمانان اروپا به فینال رسیده است. فقط سال ۲۰۰۰ که اولین دوره رقابت‌ها بود کورینتیانس و واسکوداگاما که هردو برزیلی بودند به فینال رسیدند و رئال نماینده اروپا در آن دوره چهارم شد.
۱) تیم‌های شماره یک در لیگ قهرمانان اروپا و آسیا، رئال‌مادرید و الهلال هستند. کهکشانی‌ها ۱۴ جام در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده‌اند و رئیس عربستان هم ۴ جام در لیگ قهرمانان آسیا دارد.
۳) کارلو آنچلوتی برای سومین مرتبه در فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها حاضر می‌شود. نکته جالب این که کارلتو در ۳ دهه مختلف به این فینال رسیده؛ اولی با میلان سال ۲۰۰۷ بود و دومی با رئال سال ۲۰۱۴ که در هردو هم جام گرفته است. تنها قهرمانی آنچلوتی با رئال‌مادرید در مراکش با شکست سن‌لورنزو آرژانتین کسب شد.
۱۰) آخرین تیم غیراروپایی که قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها شد کورینتیانس بود که ۱۰ سال و ۲ ماه پیش با شکست چلسی به این جام رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار