گزارش پانا از احساسات دانش‌آموزان زیارت‌اولی در روز اعزام به مشهد مقدس؛

دیدار اول با امام هشتم

تهران (پانا) - دانش‌آموزان زیارت‌اولی هنگام اعزام به مشهد مقدس به ابراز احساسات خود پرداختند و ضمن خوشحالی از توفیق حضور در حرم مطهر امام رضا(ع) از دعاها و آرزوهای خود گفتند.

کد مطلب: ۱۳۴۵۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
دیدار اول با امام هشتم

برگزاری اردوهای تربیتی در یک سال گذشته بارها مورد تاکید مقامات عالی وزارت آموزش و پرورش و ریاست سازمان دانش‌آموزی کشور بوده است؛ چراکه دانش‌آموزان در فضای اردو، علاقه و اشتیاق بیشتری به درونی‌سازی مفاهیم متعالی دارند و در قالب این فرصت‌های تربیتی می‌توان بسیاری از ارزش‌های نیکو و اصول انسانی و اخلاقی را درون قلب و اندیشه دانش‌آموزان نهادینه ساخت.

سازمان دانش‌آموزی که به اذعان تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس، مدیران فرهنگی و کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت، به عنوان بازوی توانمند وزارت آموزش و پرورش شناخته می‌شود، در چندماه گذشته اقدامات و برنامه‌های متنوع و متعددی برای اعزام دانش‌آموزان به اردوهای تربیتی داشته است؛ از جمله اعزام دانش‌آموزان عشایر به مشهد مقدس در تیرماه، حضور دانش‌آموزان سراسر کشور در اردوهای راهیان پیشرفت پس از توصیه رئیس‌جمهوری، اعزام دانش‌آموزان به اردوهای قطبی در تابستان امسال و اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس. علاوه بر این اردوگاه‌های سراسر کشور با هماهنگی‌های انجام شده از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به طور ویژه برای میزبانی از دانش‌آموزان آمادگی دارند و از چندماه گذشته تاکنون شاهد حضور دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور در این اردوگاه‌ها هستیم.

چند روز قبل بود که اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور از 2 ماموریت جدید این سازمان خبر داد و گفت سازمان دانش‌آموزی مطابق با علاقمندی و نیازهای آینده دانش‌آموزان به مهارت‌های زندگی 2 سرفصل اصلی با عنوان گروه‌های جهادی و سفرهای تربیتی خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اردوی زیارت‌اولی‌ها برای دانش‌آموزانی که تاکنون به سفر مشهد مقدس اعزام نشده اند، اظهار داشت مخاطبان اردوی زیارت اولی‌ها افرادی ویژه هستند. دانش‌آموزان دختر و پسر در پایه‌های هفتم، هشتم و نُهم سراسر کشور، مخاطبان این اردوی زیارتی هستند و همچنین دانش‌آموزانی که تاکنون بنا به دلایل مختلف اقتصادی، اجتماعی و یا بُعد مسافت نتوانسته‌اند به مشهد مقدس مشرف شوند به این اردوی زیارتی اعزام خواهند شد.

باقرزاده افزود: 4500 دانش‌آموز تا پایان سال جاری و بقیه نیز تا خرداد سال آینده به این سفر معنوی و تربیتی اعزام می‌شوند.

اعزام اولین گروه دانش‌آموزان زیارت‌اولی به مشهد مقدس

17 بهمن بود که اولین گروه از دانش‌آموزان زیارت‌اولی از استان‌های مرکزی، خراسان شمالی و شهرستان‌های استان تهران طی مراسمی که در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد به مشهد مقدس اعزام شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت پویشی با عنوان «نامه‌ای به امام مهربانی‌ها» آغاز شد که طی آن دانش‌آموزان خودشان دلنوشته ای به امام رضا بنویسند و هم اینکه دوستان خود را تشویق به نوشتن نامه کنند. از بین نامه‌ها و معرفی بچه‌ها و همچنین خانواده‌ها، دانش‌آموزان زیارت‌اولی شناخته می‌شوند و سپس طی ارتباط با خانواده‌های آنان، دعوت‌نامه سفر زیارتی برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

احساسات دانش‌آموزان زیارت‌اولی

مراسم بدرقه دانش‌آموزان زیارت‌اولی به مشهد مقدس، بهانه‌ای شد تا با تعدادی از این دانش‌آموزان گفت‌وگو کرده و از احساسات آن‌ها در لحظه اعزام به اولین زیارت ثامن‌الائمه(ع) باخبر شویم. یکی از دانش‌آموزان شهرستان‌های تهران که پایه ششم بود به پانا گفت:‌ «در پویش نامه‌ای به امام مهربانی‌ها شرکت کرده بودم. از طرف گروه سرود طاها از پویش مطلع شدم و امروز هم به مشهد مقدس اعزام می‌شوم.»

وی از احساس خود در آستانه اعزام به مشهد مقدس اظهار کرد: «خیلی حس خوبی داریم که به این سفر می‌روم و وقتی به مشهد رفتم دعا می‌کنم که همه بیماران شفا پیدا کنند و در درس‌هایم موفق شوم.»

دانش‌آموز دیگری که پایه پنجم بود اظهار داشت: «من عضو گروه سرود طاها هستم که از این طریق از برنامه مطلع شدم و به برنامه امروز دعوت شدیم. هم سرود خواندیم و هم از طرف گروه سرود می‌خواهند ما را به مشهد مقدس بروند.»

وی با بیان اینکه اولین بارم است که به مشهد مقدس می‌روم، گفت: «حس خیلی خوبی است که می‌خواهیم به حرم مطهر امام رضا(ع) برویم و امیدوارم که بتوانم برای همه دعا کنم.»

این دانش‌آموز خاطرنشان کرد: «اولین دعایم این است که دوست دارم همه بیماران شفا پیدا کنند. سلامتی خانواده‌ام را می‌خواهم و اینکه بتوانم هم در درس‌هایم موفق باشم و هم اینکه بتوانم در آینده به بقیه انسان‌ها کمک کنم.»

یکی از دانش‌آموزان استان مرکزی با بیان اینکه در پویش نامه‌ای به امام مهربانی‌ها شرکت کرده بودم در خصوص احساس خود در آستانه اعزام به مشهد مقدس بیان کرد: «احساس خوبی دارم و خیلی خوشحالم که می‌خواهم حرم امام رضا(ع) را زیارت کنم و احساس بسیار عالی و لذت‌بخشی دارم.»

وی در پاسخ به اینکه از امام رضا(ع) برای مردم ایران و خودتان و خانواده‌تان چه می‌خواهید، گفت: «از امام رضا(ع) سلامتی مردم را می‌خواهم و دوست دارم کرونا برای همیشه از بین مردم برود.»

دانش‌آموز دیگری از استان مرکزی که پایه هفتم بود اظهار داشت: «خیلی خوشحالم که به مشهد مقدس می‌روم و در حرم امام رضا(ع) آرزو می‌کنم که خدا به پدر و مادرم سلامتی بدهد.»

یکی دیگر از دانش‌آموزان پایه نُهم استان مرکزی گفت: «من دانش‌آموز خوابگاهی هستم. مدیر مدرسه به من گفت که شما به مشهد مقدس خواهید رفت.»

وی با بیان اینکه وقتی این خبر را شنیدم، خیلی خوشحال شدم، خاطرنشان کرد: «از همه کسانی که این سفر را فراهم کردند، تشکر می‌کنم.»

این دانش‌آموز در پاسخ به اینکه اولین بار که وارد حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) شدی، چه چیزی از امام می‌خواهی، بیان کرد: «سلامتی برای تمام دنیا و شفای تمام بیماران را می‌خواهم.»

یکی دیگر از دانش‌آموزان استان مرکزی که پایه نُهم بود به پانا گفت: «مدیر مدرسه به من گفت که شما به مشهد مقدس اعزام خواهید شد و مراحل آن را باید انجام دهید.»

وی با بیان اینکه خیلی خوشحالم که به مشهد مقدس می‌روم، ابراز کرد: «دوست داشتم خانواده‌ام هم در این سفر همراه من باشند اما حتما در کنار دوستانم نیز خوب است و خوش می‌گذرد.»

این دانش‌اموز افزود: «صحت و سلامتی برای کل مردم جهان را از امام رضا(ع) می‌خواهم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار