وزیر آموزش و پرورش:

جهان در آینده‌ای نزدیک شاهد تمدن نوین اسلامی خواهد بود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌ها جزء کشورهای برتر جهان است، گفت سایر قله‌های جهانی هم با کمک دانش‌آموزان فتح خواهد شد و جهان در آینده نزدیک، شاهد تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۴۳۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
جهان در آینده‌ای نزدیک شاهد تمدن نوین اسلامی خواهد بود

یوسف نوری در آیین گلبانگ انقلاب که همزمان با 110 هزار مدرسه کشور در دبستان دخترانه رفاه شهر تهران نواخته شد، ضمن گرامی‌داشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار کرد: در ایام خاصی قرار داریم که دیروز ولادت حضرت امام جواد(ع) بود و همچنین در آستانه ولادت باسعادت حضرت علی(ع) هستیم که باب مدینه علم بودند، قرار گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: آنچه در سیره حضرت امام(ره) که این مکان را با قدم خود مزین کردند حاصل می‌شود این است که انقلاب ما انقلاب فرهنگی است.

نوری خاطرنشان کرد: بستر اجرای فرهنگ، تعلیم و تربیت است که خانواده، عهده‌دار آن است و در آموزش و پرورش، زمینه رشد و شکوفایی و پرورش متربیان فراهم می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سخنانی از شهید باهنر گفت: آن شهید بزرگوار فرمودند اولین مساله در تعلیم و تربیت، فرهنگ است و اعمال حکمرانی نظام مقدس جمهوری اسلامی از بستر و مسیر تربیت است و لذا امام راحل(ره)، حضور در مدرسه را به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌ها انتخاب می‌کنند تا این سیره را به نسل بعدی منتقل کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) علاوه بر اینکه خودشان در مدرسه حضور پیدا می‌کنند، کسانی را برای اداره حکومت انتخاب می‌کنند که افرادی بودند که در مدارس کار می‌کردند، اظهار کرد: شهید بهشتی در تدوین کتب درسی، شهید رجایی در تربیت معلم و شهید باهنر در کار با دانش‌آموزان بودند و امام راحل نیز ارکان حکومت را از این افراد انتخاب می‌کنند.

نوری افزود: نکته جالب این است که تحکیم و تثبیت و کارآمدی نظام هر وقتی مبتنی بر این افراد بوده، قوت بیشتری داشته و امروز نتیجه آن را می‌بینیم.

وی با تاکید بر اینکه نتایج مثبت انقلاب را باید ببینیم، خاطرنشان کرد: یکی از نتایج مثبت، باورمندی جامعه است که امام راحل به عنوان بنیانگذار انقلاب برای ما به جای گذاشتند و امروز در تمام شاخص‌ها عمق استراتژیک ما از فضای ظاهری و جغرافیایی کشور خارج شده و نه تنها به کشورهای همسایه بلکه به کشورهای دورتر صادر شده است.

وی با بیان اینکه در داخل کشور نیز در فناوری‌های مختلف به رشد بسیار خوبی رسیده‌ایم، افزود: در 5 المپیاد جهانی معروف در سال ۲۰۲۲ رتبه چهارم جهان را داریم. در نانو هم رتبه چهارم جهان را داریم و در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای جزء 10 باشگاه اول جهان هستیم و در سلول‌های بنیادی هم همینطور و در خیلی چیزها مثل تولید فرآورده‌های نفتی نیز با وجود تمام تحریم‌های ظالمانه، جزء کشورهای برتر هستیم اما این نتایج و افتخارات گفته نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و با بیان اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا حتی دارو را هم تحریم کردند، گفت: اما با وجود تحریم‌ها جزء کشورهایی هستیم که از 6 روش، موفق به تولید واکسن کرونا در فرصت بسیار کم شدیم.

وی با بیان اینکه این‌ها نتایج تربیت است که در جامعه نمایش و بروز می‌کند، ابراز کرد: از همه دست‌اندرکاران که در راه تعلیم و تربیت قدم می‌گذارند و قلم می‌زنند اعم از جامعه دانش‌آموزان، معلمان، پیشکسوتان و خیرین که برای آینده‌سازان میهن اسلامی وقت می‌گذارند، قدردانی می‌کنیم.

نوری افزود: امیدواریم بتوانیم با سرعت بیشتری در طول دوران انقلاب اسلامی که مسیر آن را امام و رهبری ترسیم کرده و شهدا در این راه قدم برداشتند، ما نیز قدم برداریم و در ۴۴ سالگی انقلاب که بلوغ کامل است، پیشرفت کنیم.

وی ادامه داد:‌ سایر قله‌های جهانی را با کمک دانش‌آموزان فتح خواهیم کرد و در آینده نزدیک شاهد تمدن نوین اسلامی در جهان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار