مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

اکران ۱۰ مستند از خیرین مدرسه ساز در سینما فلسطین و شبکه شاد

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم رونمایی از ١٠ مستند تلویزیونی خیرین مدرسه ساز گفت مستند خیرین مدرسه ساز در ۴ هزار مدرسه و در سینما فلسطین و شبکه شاد اکران می شود.

کد مطلب: ۱۳۴۲۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اکران ۱۰ مستند از خیرین مدرسه ساز در سینما فلسطین و شبکه شاد

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر ارزشمندی مجموعه مستند انسان سازان که با موضوع خیرین مدرسه ساز ساخته شده است در زمینه ترویج کار خیر اظهار کرد: در آموزش و پرورش تاکنون اقدامات معنوی ارزنده ای در خصوص مدرسه سازی و کار خیر انجام شده اما حال که برای اولین بار، این فرصت تبدیل به یک مستند تلویزیونی شده و امروز رونمایی می شود؛ در صدد هستیم، این اتفاق را به یک رخداد فرهنگی بزرگ و ملی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان مبنی بر تقویت هویت ملی افزود: برای تعمیق و تبدیل فرهنگ کار خیر در جامعه و ارتقای فرهنگ خیری، این اقدام هنرمندانه بسیار راهگشاست و تا حد زیادی مطالبه رهبر معظم انقلاب را تامین می کند لذا تصمیم بر آن شده است تا در ۴هزار مدرسه شهر تهران این فیلم ها اکران شود و از ظرفیت های موجود در این زمینه نهایت استفاده را می بریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: به همین منظور، از ١١ تا ٣٠ بهمن این مستندات از شبکه مستند و شبکه های دیگر سیما پخش می شود و همچنین از ٢٣ تا ٣٠ بهمن در سینما فلسطین اکران هایی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان خواهیم داشت علاوه بر آن از ٢٣ بهمن تا ١۴ اسفند که روز احسان و نیکوکاری است، این مستندها در مدارس اکران و به مدت ١٠ روز ،روزی یک فیلم از تاریخ ٢٣ بهمن در سامانه شاد نیز منتشر شود تا با حمایت های وزارت آموزش و پرورش به امید خداوند در روز احسان و نیکوکاری مراسم اختتامیه این اقدامات ارزشمند را داشته باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با رهنمودها و حمایت های وزیر آموزش و پرورش، این اقدام کشوری انجام شود و در نهایت به یک رویداد ملی تبدیل شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری، مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه قرآن از خواندن، نوشتن و آموزش سخن می‌گوید اظهار کرد: پیامبران وظیفه تعلیم دارند و لذا همه آنها از نظر علم بر کل بشر، برتری دارند.

وی ضمن تبریک ولادت امام جواد الائمه(ع) و ولادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) و همچنین در آستانه دهه مبارک فجر، این اقدام را آغاز تحولات ارزشمندی در زمینه تربیت دانست و با زنده نگه داشتن یاد و خاطره گفت: مرحوم حافظی علاوه بر مدرسه سازی در کشور، اقدامات معنوی قابل توجهی نیز در کشورهای دیگر چون هند و مناطق محروم داشتند و با جذب خیرینی از کشورهای دیگر، در زمینه ساخت مدرسه در کشور نیز اهتمام ویژه داشتند. لذا پیشنهاد من به وزارت آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز این است همایشی درباره کار مرحوم حافظی برگزار شود تا مردم ببینند که یک انسان چگونه مصداق بارز توجه به این کلام قرآن است مبنی براینکه خداوند فرماید «در راه خدا برای مردم بلند شوید یا به صورت فردی و یا به صورت جمعی»، و می بایست بیش از پیش شناخته شود.

وی افزود: ما نیز در حوزه مدرسه سازی از ظرفیت های موجود استفاده خواهیم کرد و امیدواریم خداوند به این هنرمندان و مستندسازان توفیق بیش از پیش دهد و به اندیشه همه این عزیزان برکت دهد که هنر خود را در را رشد علم و پیشرفت کشور قرار داده اند.

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور نیز در این مراسم اظهار داشت: بنده امروز به جهت قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز و عزیزانی که اقدام به مستند کردن اقدامات خیرین داشته‌اند در این مکان حضور دارم، قدردانی از کسانی که همیشه سعی داشته‌اند تا فرهنگ انفاق، گذشت و ایثار هموار باشد.

وی با اشاره به وجود ۶۰ آیه مبارکه در قرآن کریم که به مبحث انفاق پرداخته است، گفت: باید بگوییم خیرین به ندای الهی پاسخ داده‌اند و با انفاق کردن این فرهنگ الهی را زنده نگه داشته‌اند‌.

حسینی افزود: توفیق بسیار بزرگی نصیب خیرین عزیز مدرسه ساز شده تا بتوانند مدرسه بسازند و دانش‌آموزان در آنجا پرورش یابند. بدانید و آگاهی باشید تا هر زمانی که آن مدرسه وجود دارد و حتی یک دانش‌آموز در آنجا مشغول به تحصیل است، شما خیرین عزیز شامل ثواب می‌شوید و این کار شما مصداق بارز باقیات و صالحات و عمل صالح است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به اینکه مردم ایران همواره در کارهای نیک و خیر حضور داشته‌اند، تاکید کرد: انقلاب ما انقلابی مردمی بود، در زمان جنگ این مردم بودند که به کمک هم آمدند، در زمان مشکلات مختلف بازهم مردم بودند که پای کار آمدند و امروز نیز خیرین مدرسه‌ساز به یاری ما آمده‌اند. کسی که باقیات و صالحات از خود به‌جای بگذارد، توشه و ذخیره آخرت خودش را تضمین کرده و امیدواریم همواره مانند گذشته مردم در کنار ما باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار