نشست خبری اصحاب رسانه استان گلستان درباره طرح یکصدا ایران

گلستان (پانا) - نشست خبری اصحاب رسانه استان گلستان با حضور سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان،سید حسام بنی فاطمه، مدیرکل حوزه هنری استان، موسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری اصحاب رسانه استان گلستان درباره طرح یکصدا ایران

در این نشست سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان، ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه و حضار جلسه گفت: بهترین محل برای فرهنگ سازی و هر مسئله مربوط به آن، آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا تمام موضوعات را به صورت ریشه ای پایه‌گذاری کند و آینده ای روشن تر را رقم بزند.

نظری در ادامه افزود: روز معارفه اعلام کردیم تمامی فعالیت ها باید بومی استانی باشد. در خصوص بومی استانی بودن کسب هویت ملی طرح اتاق کودک را اجرا کردیم. در این طرح به صورت علمی پژوهشی مفاخر استان را مطرح کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در مورد سند تحول بنیادین بیان کرد: سند تحول بنیادین را به صورت بومی استانی و برش شهرستانی عنوان کردیم. این طرح باعث شناسایی ذائقه دانش آموز هر شهرستان شد تا با توجه به علایق آنها یادگیری اثربخش تری اتفاق بیفتد.

نظری در خصوص طرح یکصدا ایران اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری بهترین شیوه آموزش، تدریس با زبان هنر است. ما باید در نظام تعلیم و تربیت هنرمند تربیت کنیم تا در آینده ای نه چندان دور شاهد آموزش با زبان هنر باشیم.

حسام بنی فاطمه، مدیرکل حوزه هنری استان درباره طرح ملی یکصدا ایران گفت: این طرح ملی یک رویداد استعدادیابی و تقویت کنشگری دانش آموزان است. همه انسان ها در مورد حب وطن مشترکیم. با این طرح توانستیم این حس دوستی به وطن را به شکل بومی گسترش دهیم.

وی ادامه داد: این برنامه در استان های تهران، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شده و استان گلستان به عنوان چهارمین استان، داوطلب برگزاری این مراسم شده است.

بنی فاطمه در خصوص شیوه برگزاری مراسم در گلستان گفت: حدود ۵۰۰ اثر ارسال شده بود که از این میان ۱۸۰ اثر برتر شناخته شده و به این مرحله راه پیدا کرده اند.

وی بیان کرد: از میان آثار ۱۴۰ اثر متعلق به دختران و ۴۰ اثر متعلق به پسران است. در روز اختتامیه از این میان تعدادی اثر فاخر مشخص خواهد شد که برای آنها به مدت ۳سال برنامه جدی خواهیم داشت. در انتخاب آثار رتبه بندی نخواهیم داشت.

موسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گلستان نیز بیان کرد: رویداد بزرگی در استان با نام یکصدا ایران اتفاق افتاده است. این رویداد در پایان هفته جاری به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار