مصطفی بابایی:

تمام ارکان تعلیم و تربیت باید برای سرانه رسانه‌ای دانش‌آموز برنامه داشته باشند

شیراز (پانا) - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، تاکید کرد دانش‌آموز در مدرسه و در خارج از مدرسه محصور فضای رسانه‌ای است و نیاز است تا ۴ رکن تعلیم و تربیت با در نظر گرفتن سرانه رسانه‌ای دانش‌آموزان برای وقتی که در این فضا می‌گذراند برنامه داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۴۰۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تمام ارکان تعلیم و تربیت باید برای سرانه رسانه‌ای دانش‌آموز برنامه داشته باشند

مصطفی بابایی در نشست صمیمی با جمعی از مدیران رسانه و روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی استان فارس که شامگاه امروز در تالار ملاصدرای شیراز برگزار شد، گفت: اگر علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته در کشور، در برابر رسانه‌های معاند در حال تخریب هستیم به این دلیل است که جریان ساز نیستیم و از هم‌افزایی بین دستگاهی به منظور جریان سازی بهره نمی‌بریم.

وی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش با ۱۶ میلیون دانش‌آموز و ۳۲ میلیون والد، جامعه مخاطبی ۵۰ میلیون نفری داریم.

وی با اشاره به اینکه با این جمعیت از جامعه مخاطب، حد مطالبه‌گری در آموزش و پرورش به لحاظ مفهوم کار، که از جنس تربیت است بالا است، بر اهمیت نقش ارکان تعلیم و تربیت تاکید کرد.

وی افزود: ارکان تعلیم و تربیت بر ۴ محور حاکمیت، خانواده‌ها، رسانه‌ها و نهادهای غیردولتی استوار است، که رسانه‌ها در تعلیم و تربیت در واقع همکاران ما در آموزش و پرورش هستند.

وی با اشاره به سخن امام (ره) مبنی بر اینکه آموزش و پرورش یک رسانه عمومی است، گفت: وقتی دانش‌آموزان ما در خارج از محیط مدرسه کاملا در فضای رسانه‌ای غرق هستند، ما باید برای سرانه رسانه‌ای دانش‌آموزان برنامه داشته باشیم و بدون کمک اصحاب رسانه لزوما نظام تعلیم و تربیت نمی‌تواند کار خود را پیش ببرد.

وی ادامه داد: وقتی ما برای ۱۶ میلیون دانش‌آموز بر شعار هر دانش‌آموز یک استعداد تاکید می‌کنیم، باید تمام ظرفیت دستگاه‌ها و رسانه‌ای به عنوان بخشی از نظام تعلیم و تربیت در این مسیر به کار گرفته شود.

بابایی گفت: ما در برابر رسانه‌های معاند در حال تخریب هستیم به این دلیل که جریان ساز نیستیم و از هم‌افزایی بین دستگاهی به منظور جریان سازی بهره نمی‌بریم.

وی با ابراز تاسف از اینکه جریان تولید خبر در دست ما نیست، از مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان فارس و رسانه‌ها خواست تا با همگن سازی شبکه‌های اطلاع‌رسانی در جریان سازی عمومی در کشور گام بردارند.

وی ادامه داد: برای اینکه دغدغه آموزش و پرورش برای همه ما حل شود، نیاز است تا ماهیانه یکبار تمام دستگاه‌ها برای آموزش و پرورش گردهم جمع شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار