معاون وزیر آموزش و پرورش:

آینده نظام اسلامی با تربیت نیروی انسانی در مدارس گره خورده است

قم (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش گفت نیروی انسانی تمدن‌ساز است و حال و آینده نظام جمهوری اسلامی با تربیت نیرو در کلاس‌های درس و مدارس گره خورده است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آینده نظام اسلامی با تربیت نیروی انسانی در مدارس گره خورده است

احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش عصر امروز در همایش موسسین مدارس غیردولتی استان قم که در تالار آموزش و فرهنگ خانه معلم برگزار شد، با تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش و نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز اظهار کرد: نیروی انسانی موجب تمدن سازی است.

وی افزود: با این نگرش و اهمیت نیروی انسانی، حال و آینده نظام جمهوری اسلامی در داخل کلاس های درسی و با وجود نیروی انسانی و معلمین توانمند ساخته شده و به آن گره خورده است.

وی با تقدیر از همدلی موجود در آموزش و پرورش استان قم در موضوع مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه آموزش و پرورش موفق و پیشرو نیازمند مشارکت همگانی است، افزود: همه ارکانی که به نحوی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در امر تعلیم و تربیت دخیل هستند اعم از خانه، مدرسه، اولیا، رسانه ها و اصحاب رسانه باید با هم افزایی و هم گرایی در راستای انجام مفاد سند تحول بنیادین به عنوان نسخه شفابخش آموزش و پرورش به همکاری و تعامل بپردازند.

محمودزاده با اشاره به اینکه نقش آفرینی همه دستگاه ها در حل معضلات آموزش و پرورش لازم است، گفت: پس از گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دوران دفاع مقدس هر جا حضور و همدلی مردم را دیدیم، موفقیت های چشمگیر حاصل شد.

وی تاکید کرد: دهه فجر فرصت انتقال معارف، مفاهیم و ارزش های انقلاب در مدارس و بین دانش آموزان است و ضروری است مدارس غیردولتی با صدور بیانیه و ... نقش بیشتری را ایفا کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش با تاکید بر اجرای دقیق قانون این نوع مدارس، تاکید کرد: سیاست دولت تقویت مدارس دولتی است و ضروری است مدارس غیردولتی خود را به مزین به راهکارهایی کنند که بتوانند در این عرصه به رقابت بپردازند.

در ادامه، علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: با توجه به تحقیقات میدانی صورت گرفته، دانش آموزان معتقدند که در مدرسه و خارج مدرسه به آنها شخصیت لازم و کافی داده نمی شود.

وی افزود: ضروری است فضاهای گفتمانی همچون کرسی‌های آزاداندیشی را پدید آوریم که دانش آموزان بتوانند دیدگاه های خود را بیان کنند.

رحیمی ادامه داد: اردوهای راهیان پیشرفت، راهیان نور، نشست های بصیرتی و برنامه ها و اردوهای خارج از مدرسه گام های مهمی است که می توانند دیدگاه و سبک زندگی سالم را در دانش آموزان تقویت کنند.

در همایش فوق، علی صنیعی و حسین خلیلیان رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی کشور و استان قم به بیان مسائل مبتلابه این نوع مدارس پرداختند و موسسین مدارس نیز سوالات خود را در مورد موضوعات همایش مطرح کردند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار