رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد:

جزییات شاخص‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت در شاخص‌بندی‌های جدید برای تعیین شهریه، نیروی انسانی که قرار است در مدارس به کار گرفته شوند باید آموزش دیده باشد و براساس رشته مرتبط به عنوان معلم در مدارس حضور یابد. همچنین صلاحیت حرفه‌ای معلم نیز باید احراز شود. در واقع یعنی علاوه بر ۶ ساحتی بودن مدرسه برای تعیین شهریه، ظرفیت نیروی انسانی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و از جمله شاخص‌های مدنظر است.

کد مطلب: ۱۳۳۷۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
جزییات  شاخص‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی

امجد عبدی - احمد محمودزاده در گفت‌وگو با پانا درخصوص تعیین شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی براساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: «در رویکرد تحولی جدید مدرسه‌ای که در حد سند تحول بنیادین ظاهر می‌شود و دارای 6 ساحت تربیتی است، قطعا شهریه‌ای متفاوت خواهد داشت و براساس شاخص‌هایی که از سوی سازمان مدارس غیردولتی تعیین می‌شود و به مدارس ابلاغ خواهد شد، میزان شهریه پرداختی دانش‌آموز تعیین می‌شود.»

وی افزود: «در این شاخص‌ها امتیازاتی در نظر گرفته شده و افزایش شهریه هر مدرسه که تمامی امتیازات را در راستای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش کسب کرده باشد، صورت می‌گیرد. برای مثال مدارسی که در ساحت‌های مختلف تربیتی فعالیت داشته‌اند و تواسنته‌اند این موارد را برای دانش‌آموزان تببین کنند و آموزش‌های خود را براساس ساحت‌های تربیتی نهادینه کنند، امتیاز بیشتری نبست به باقی مدارس که هیچ فعالیتی نداشته‌اند کسب می‌کنند و از موضوع افزایش شهریه بهره‌مند خواهند شد.»

او ادامه داد: «تمامی شاخص‌ها و نحوه کسب امتیاز مدارس برای مسئولین سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در استان‌های کشور تشریح شده اما در حال حاضر هیچ افزایش شهریه‌ای اعمال نشده است.»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در گذشته شهریه مدارس غیردولتی فقط در حوزه هزینه‌های جاری، تهیه تجهیزات مدارس و نیروی انسانی صرف شده، گفت: «در شاخص‌بندی‌های جدید برای تعیین شهریه، نیروی انسانی که قرار است در مدارس به کار گرفته شوند باید آموزش دیده باشد و براساس رشته مرتبط به عنوان معلم در مدارس حضور یابد.»

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: «همچنین صلاحیت حرفه‌ای معلم نیز باید احراز شود. در واقع یعنی علاوه بر ۶ ساحتی بودن مدرسه برای تعیین شهریه، ظرفیت نیروی انسانی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و از جمله شاخص‌های مدنظر است.»

محمودزاده خاطرنشان کرد: «هدف ما حرکت به سمت تمام ساحتی کردن همه مدارس غیر دولتی است و نباید از این امر عقب ماند. 6 ساحتی تربیت شدن دانش‌آموز امروزیعنی تضمین آینده نسل بعدی جوانان ایرانی. برنامه‌های بسیاری در این خصوص مد نظر است که ان‌شالله در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار