وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز دیپلماسی آموزشی وزارت آموزش و پرورش

تهران (پانا) - با توجه به شرایط جدید در دولت سیزدهم، موضوع مورد تاکید ریاست محترم جمهوری ارتباط با کشورهای نزدیک و هم‌پیمان است و وزارت آموزش و پرورش نیز در همین راستا دیپلماسی آموزشی خود را با کشورهای همسایه آغاز کرده است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز دیپلماسی آموزشی وزارت آموزش و پرورش

یوسف نوری در دیدار با آکف کرچی، رییس موسسه آموزشی اکو (ECO) که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و پاکستان از جمله پایه‌گذاران این سازمان بودند. هرچند کشورهای دیگری نیز به این سازمان ملحق شدند، اما به دلیل سنخیت و مشترکات فرهنگی و آموزشی این کشورها ارتباطات نزدیکی را باهم به وجود آوردند.

او افزود: با توجه به شرایط جدید در دولت سیزدهم، موضوع مورد تاکید ریاست محترم جمهوری ارتباط با کشورهای نزدیک و هم‌پیمان است و وزارت آموزش و پرورش نیز در همین راستا دیپلماسی آموزشی خود را با کشورهای همسایه آغاز کرده است.

نوری با یادآورشدن پیشرفت‌های خوب دانش‌آموزان و معلمان در جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: در حوزه آموزشی دانش‌آموزان ما جزو سرآمدان المپیادهای جهانی و همچنین المپیادهای حرفه‌ای هستند، همچنین در حوزه‌های فرهنگی دانش‌آموزان و معلمان ما رتبه‌های اول جهانی قرآن را دارند. در حوزه تدوین و چاپ کتب درسی نیز جزو قدیمی‌ترین کشورها هستیم. به نظر می‌آید این موضوعات می‌تواند زمینه‌های همکاری خوبی باشد تا از این مشترکات استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به تاکیدات رئیس‌جمهوری ایران اسلامی در خصوص عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌هایی که با کشورهای همسایه وجود دارد، گفت: امیدوارم تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود تا به صورت عملیاتی شاهد اجرای آن باشیم. بی تردید برنامه آموزشی که به توافق دو کشور برسد در باقی کشورها قابلیت اجرایی دارد چون سنخیت فرهنگی در بین کشورهای عضو اکو وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سازمان اکو قطعا برنامه‌های خوبی دارد، باید به اطلاع شما برسانیم که علی‌رغم توطئه‌های اسکتبار جهانی و تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه، با همت معلمان مدارس، اساتید دانشگاه و اولیای دانش‌آموزان، جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف موفقیت‌های بزرگی داشته، این موفقیت‌ها در سطح جهانی است، به ویژه در حوزه نانو و سلول‌های نانو و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و دیگر فناوری های نوین، همچنین دانش‌آموزان همپای دانشمندان ما موفقیت‌های بزرگ را داشتند و پایه‌گذار این موفقیت‌ها بوده‌اند.

نوری در پایان گفت: امسال ۲۰ مدال طلای جهانی در علوم پایه داشته‌ایم، البته حدود ۱۲ مدال نقره و برنز نیز داشته‌ایم، پیشنهاد ما این است که با توجه ظرفیت‌های موجود کشورهای عضو اکو، یک برنامه آموزشی مشترک داشته باشیم. ما آمادگی داریم شبکه یادگیری بین همه کشورهای عضو را ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار