خودروی پرطرفداری که در عرض یک ماه، 110 میلیون تومان گران شد

تهران (پانا) - خودروی دنا یکی از پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل است که از یک ماه گذشته تاکنون بیش از 100 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
خودروی پرطرفداری که در عرض یک ماه، 110 میلیون تومان گران شد

دقیقاً یک ماه پیش و در تاریخ 26 آذرماه 1401 خبرگزاری پانا گزارشی درباره افزایش ناگهانی قیمت خودرو در مدت‌زمان کمتر از دو روز منتشر کرد که به گفته یکی از نمایشگاه‌داران خودرو مردم احساس امنیت برای حفظ ارزش پولشان ندارند و بنا را بر این گذاشته‌اند تا سرمایه ریالی‌شان را تبدیل به کالاهایی چون سکه، دلار، زمین و خودرو کنند تا بتوانند ارزش دارایی‌شان را حفظ کنند.

در آن زمان خودروی پراید 151 با افزایش حدود 2 درصدی قیمت روبه‌رو شده بود و حدود 200 میلیون تومان معامله می‌شد. کمتر کسی گمان می‌کرد دقیقاً یک ماه بعدازاین تاریخ همان خودرو 45 میلیون تومان گران‌تر معامله خواهد شد.

همچنین پژو 206 که با مبلغ 365 میلیون تومان معامله شده بود بعد از یک ماه در همان تاریخ 80 میلیون تومان افزایش قیمت داشته و با مبلغ 460 میلیون تومان معامله می‌شود.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد از میان خودروهای داخلی پرطرفدار بیشترین افزایش قیمت مربوط به خودرو دنا است که نسبت به یک ماه قبل در چنین روزی با 110 میلیون تومان افزایش قیمت معامله می‌شود. این خودرو جزو خودروهای عرضه‌شده در بورس کالاست و سازمان بورس اعلام کرده بود که ورود خودروها به بورس کالا منجر به کاهش قیمت آن خواهد شد.

دنا جزو خودروهایی است که وقتی در سال 93 تولید شد قرار بود جایگزین سمند و سمند سورن شود اما پس از عرضه در کنار بقیه محصولات تولید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار